Ona mora da je najsretnija osoba na svijetu. Ili?

Prije nekoliko mjeseci, prateći moje objave na Facebooku,  prijatelj je rekao:

«Marina je izgleda najsretnija osoba na svijetu».

 

Istina. Ili?

U stvarnom životu, pa tako i na svom Facebook profilu, ja živim svoj stvarni život.

Nema «friziranja».

It’s all me. 

 

Kad sam sretna, to osjete svi oko mene.

Želim zagrliti cijeli svijet i skočiti od sreće u zrak.

Zahvalna sam na svemu što u životu imam. #lifeisbeautiful

To je danas većinu vremena, ali nije uvijek bilo tako.

I naravno, nije stalno tako.

Vele mi ljudi da izvlačim ono najbolje iz njih. To je moja svrha i kada radim svoj posao, stvarno sam sretna.

S druge strane, kad nisam sretna, bome i to svi oko mene osjete 😀

 

Društvene mreže mogu biti vrlo frustrirajuće.

Čini se nekad kao da više sami ne znate što je istina, a što «životna kulisa» drugih ljudi.

Sve te fotke, putovanja, trenuci, odnosi, selfiji…

Fotografije «Ma ne, takva sam se ujutro probudila». Moš’ misliti.

Ogromna količina savršenstva guši (jer nije stvarna), ali i stvara trajne posljedice po naše mentalno zdravlje. 

I često vodi i u depresiju.

 

Primjerice, vi ste iscrpljena nova mama koja se bori sa shvaćanjem potreba svog djeteta, zadovoljavanjem svojih osobnih potreba, možda i s postporođajnom anksioznošću – a oko vas vrte se samo tuđe fotografije savršenih obiteljskih trenutaka.

Pitate se jeste li samo vi totalni promašaj i još vam je gore.

No činjenica je kako se to svima dešava, ali će tek rijetki pričati o tome.

Boje se osuđivanja okoline, da nisu dovoljno dobri, da nisu dobri roditelji…i radije trpe sami za sebe.

 

 

I mene nekad zatekne razmišljanje kada gledam kulise svih tih besprijekorno sretnih i sređenih influencera, coach-eva i čega već ne, da se zapitam, ali u sekundi mi dođe do glave – oni su isto tako samo ljudi, sa svojim manama i bolima i teškoćama.

Jedina je razlika između nas – što većina to ne žele pokazati.

«Loše je za biznis.»

I ok, to je njihov izbor.

 

Iako sam i ja promišljala što će klijenti misliti ako im kažem ako nisam baš u naponu snage iz nekog razloga (a u slučaju da to znatno utječe na mene), mislim da je fer priznati sebi i drugima.

 

Kroz život naći ćete se u različitim teškim situacijama kada nećete biti sasvim svoji. Razlozi će biti svakakvi:

Uginuo mi je pas. Razvela sam se. Imam migrenu. Dijete mi je bolesno.

Što već. Svatko se bori sa svojom unutarnjom olujom.

 

Ne, ne tražite time opravdanje  da nešto ne odradite, ali ćete pojasniti ako će se možda zapitati zbog čega danas niste ekstra oduševljeni kao inače.

Ili ćete, u ekstremnim slučajevima, pokušati odgoditi.

Svi smo mi samo ljudi, jebiga,  i imamo svoje uspone i padove.

(Da, psujem. Sue me!)

 

 

Govoriti da nije tako, za mene bi značilo da svojim klijentima lažem.

Da im podižem ljestvicu na koju se neće moći popeti jer je – nerealna.

A time im dugoročno nimalo ne pomažem.

Jer realno, posebice ako se odvažite biti sam svoj šef, susresti ćete se s raznim situacijama, ljudima i emocijama.

Radije uspostavljam odnos u kojem osnažujem osobu kako bi se znala postaviti u svim situacijama s kojima će se tijekom ispunjavanja svog cilja susresti.

I time lišavam i sebe i tebe pritiska da budemo «wonder women».

Jer ja to nisam. Niti ne trebam biti.

No, živim prema vlastitom konceptu sreće i stvaram si život kakav želim i zaslužujem.

 

Evo nekoliko stvari koje će pomoći i vama da budete sretniji.

1. Ne uspoređujte se s drugima. 

Uspoređujte se samo sa sobom, jer to je jedini parametar koji je realan. 

U suprotnom se uspoređujete s iluzijom i «životnom kulisom» (kako ja to zovem) – tuđom životnom scenom iza koje možda ne postoji ništa stvarno.

 

2. Upravljajte svojim emocijama.

Kad nam je teško, a drugima uporno govorimo da smo dobro jer se ne želimo suočiti s vlastitom ranjivošću ili to jednostavno nije briga te osobe – to je ok.

Ali ako to stanje potraje, važno je naći nekakav vid potpore ili pomoći jer to u suprotnom može značajno smanjiti kvalitetu našeg života.

Postoje načini/alati da naučimo proraditi emocije ili pak izabrati drugu emociju. 

Ok je zatražiti pomoć. 

 

S druge strane,  i sama sam iskusila kako se okolina često ne zna nositi s proradom emocija pojedinaca.

Trebala sam malo vremena za sebe i biti sama, ali ljudi oko mene nisu to mogli shvatiti. 

Pritisnuli su me sa svih strana sa sto pitanja “Što nije u redu?”.

Imala sam osjećaj da se od mene očekuje da glumim da sam OK samo da bi se oni osjećali bolje.

Čemu?

 

Opsjednuti smo time da sve mora biti OK.

Ne, ne treba sve stalno biti OK.

Dajmo si prostora.

OK sam zaboga, samo me pusti da dišem.

Da se posložim.

Da si napravim plan za dalje.

Ne, nema veze s tobom. 

Ima veze samo i jedino sa mnom!

Život nije ravan put i nismo stalno sretni, nasmijani i besprijekorni – upravo su ti trenuci oni koji nas tjeraju da svoj život unaprijedimo, promijenimo na bolje, krenemo naprijed i zbog toga su izuzetno vrijedni.

Samo što to nećeš vidjeti na Instagramu.

 

Ali život nije Instagram, život sadrži i radost i bol i smrt i bolest i prekide i nove početke i ružno i lijepo i uspjeh i neuspjeh. 

Emocionalna inteligencija je umijeće upravljanja vlastitim emocijama.

Omogućava nam da stvorimo raspoloženje koje želimo i – može se uvježbati.

Dobra vijest, zar ne?

 

3. Vježbajte sreću i zadovoljstvo.

Vježbajte, provodite više vremena s obitelji i prijateljima, volontirajte, pojedite fini kolač, pročitajte knjigu… vi znate što vas čini sretnim.

Ne ide vam samo od sebe?

 

Priključite se radionicama “Happiness koncept: Stvori svoju sreću” i pripadajućem 21 dnevnom izazovu.

Posij sjemenku vlastite sreće!

 

 

4. Vježbajte zahvalnost. 

Vježbanje zahvalnosti uistinu poboljšava kvalitetu života.

Za početak, svaku večer možete pobrojiti 3 stvari na kojima ste zahvalni – u životu, tom danu…svejedno.

Učite svoje dijete da bude svjesno stvari/ljudi/događaja na kojima je zahvalno – sigurno će postati sretnija odrasla osoba u budućnosti.

 

5. Naučite kako postaviti i ostvariti ciljeve.

Stalno postavljanje ciljeva koje nikada ne uspijete ispuniti vodi u duboki osjećaj nezadovoljstva i straha od nekompetencije.

Možda su ciljevi preapstraktni, možda nisu vaši, možda ste precijenili vrijeme koje vam treba za njihovo ispunjenje, no u svakom slučaju važno je da naučite pravilno postaviti cilj.

Kako biste ga mogli ostvarili.

Kako bi se i zbog tog prvog malog koraka osjećali zadovoljnije i optimistično krenuli u postavljanje i ostvarivanje sljedećeg cilja.

Skinite moju e-knjigu «Kako postaviti i ostvariti cilj: Tajne ostvarenih ciljeva uspješnih ljudi.» i naučite kako.

Besplatna je.

 

6. Upravljajte sobom i svojim životom. 

Kao što u teretani vježbate svoje tijelo, tako je i stvaranje boljeg života – trening. 

I neće uvijek biti lako.

Ali će vrijediti.

Kao što mišić raste zbog toga što nakon treninga tijelo oporavlja oštećena mišićna vlakna, tako će i vas vaša iskustva, stalni razvoj, učenje iz grešaka, spoznavanje vlastitih potencijala i kompetencija osnažiti i učiniti zadovoljnijom i uspješnijom.

Ono što sam naučila kroz sve ove godine «rada na sebi» je kako s vremenom ne postaje lakše, nego sam ja postala snažnija. 

Znam da što god da mi se u životu desi – ja se s time mogu nositi jer sam kroz vlastitu edukaciju i razvoj usvojila mehanizme koji mi u tom pomažu.

Budi autentična.

Budi ti.

Ne moraš biti nitko drugi.

S razlogom si došla na ovaj Svijet i Svijet treba upravo tvoje savršenosti i nesavršenosti, tvoje darove i talente kako bi bio potpuniji.

Tada život ima više smisla, ne misliš?

 

Želiš povremeno primati besplatne novosti iz Konekte? Skrolaj malo niže i prijavi se na newsletter 🙂

Podijeli ovaj članak s frendovima, evo ikona društvenih mreža ispod.

Znam da želiš 🙂

Fotografije: pexels.com, apostrophesgreetings.com i vlastita arhiva

About the author

Certificirana edukatorica, profesionalna savjetnica i stručnjakinja za organizacijski razvoj.  Biovrtlarica i zaljubljenica u život i prirodu.