Psihologija boja – kako izabrati boju za svoj brend koja će biti pun pogodak?

Jeste li znali da do 90% naše percepcije o nekom proizvodu ili brendu može ovisiti o tome kakva mu je boja?

Dobar razlog da pametno biramo boju kojom ćemo predstaviti svoj brend, odjeću za sastanak, vizuale i ostalo, zar ne?

Psihologija boja proučava u kakvom su odnosu boje i ljudsko ponašanje, da li nas neka boja “tjera” da izaberemo neki proizvod ili brend, da li nas neka boja više potiče na akciju i sl.

Odgovor je – DA.

I zato je važno znati izabrati boju za brendiranje sebe, svog proizvoda i usluge, a koja će biti pun pogodak.

Temeljem teorije psihologije boja u brendiranju se izabiru određene boje kako bi se kupci povezali s brendom odnosno kako bismo se odlučili baš za njihov proizvod.

Proučava se utjecaj boja na naše emocije, ponašanja i odluke koje donosimo.

U marketingu to može biti vrlo moćno “oružje”.

 

Boje u nama izazivaju emocije.

Pozitivne i negativne.

Poticajne i odbojne.

Doživljaj boje ima veze i s našim osobnim iskustvom i kulturom u kojoj živimo, no istraživanja su pokazala kako boja može uvjeriti i utjecati na potrošače na nekoliko načina.

Boje koje brendovi koriste nisu izabrane slučajno, one imaju puno veći utjecaj na naš izbor nego što to svjesno mislimo i razumijemo, stoga čime god da se bavite važno je znati koja je uloga psihologije boja u marketingu kako ne bi poslali posve krivu poruku svojoj publici.

 

Studija “The Interactive Effects of Colors” objašnjava da bi funkcija proizvoda trebala odgovarati boji kojom je prikazana, odnosno da se osobnost proizvoda mora odraziti u bojama marke.

U tom smjeru sam razmišljala i kad sam ja pokretala svoj biznis.

Ono što brendiram je moj rad i Konektu – kroz logotip, web stranicu, Facebook, Instagram, LinkedIn (ok, tu baš i nisam ažurna), Google business, edukacije koje provodim, grafike, pozivnice, banner, podsjetnice, videe koje za vas snimam, evente koje za vas organiziram i savjetnike koje za vas pišem (poput ovog).

Boje koje sam izabrala koristiti za komunikaciju svog brenda su nijansa plave i siva.

Prije nego sam izabrala boju odgovorila sam si na pitanja:

Kakva sam ja i kakvom želim da me drugi percipiraju?

Koje su moje profesionalne vrijednosti?

Kakve emocije želim da moji vizuali izazivaju?

 

Vlastite profesionalne vrijednosti i osobine pretočila sam u boju koja priča upravo to i izabrala plavu kao boju koju ću (uz sivu) dominantno koristiti.

Plava boja označava povjerenje, inteligenciju, odanost, razumijevanje, otvorenost, produktivnost i jasnoću.

Takvom smatram sebe, a po feedbacku takvom me percipiraju i moji klijenti, što znači da sam za sebe odnosno Konektu izabrala idealnu boju.

Plava boja je isto tako jedina boja koju podjednako vole i muškarci i žene.

(Smatra se lošom bojom za vaš brend ako proizvodite odjeću, hranu ili automobile.)

 

Kada sam na proljeće u Čakovcu organizirala konferenciju & edukaciju “Novo lice (ženskog) poduzetništva” moja ciljana skupina bile su žene.

Željela sam stvoriti mjesto gdje se žene mogu istaknuti, a cijeli događaj bio je kreativno i luksuzno organiziran.

To je bio razlog zbog čega sam za sve vizuale izabrala nijansu ljubičaste boje.

Ljubičasta boja predstavlja luksuz, kreativnost, moć, ambiciju, mudrost, neovisnost, samostalnost, želju za isticanjem. Smatra se lošom bojom za vaš brend ako se bavite energetikom ili poljoprivredom.

 
Potiču li mene boje da kupujem baš određene proizvode ili brendove?

Da. Veće povjerenje osjećam prema proizvodima koji su pakirani u kombinaciju zemljanih tonova i zelene boje, kao i “nature” – izgled drva.

Proizvođači to jako dobro znaju i često to i iskorištavaju, pa se na taj način oglašavaju ekoloških i zdravi proizvodi. (Bili oni to ili ne. Da, sve je to marketing).

Što psihologija boja kaže o ostalim bojama?

Zelena boja komunicira prirodu, zdravlje, rast, sklad, bogatstvo i smatra se najsmirujućom za ljudsko oko. Smatra se lošom za industrije automobila i odjeće.

Crvena se smatra bojom krvi i vatre, povezuje se s moći, opasnosti, ljubavi, agresivnošću i brzinom. Smatra se da crvena diže krvni tlak i ubrzava disanje, a mnoga marketinška istraživanja pokazala su da izaziva akciju više od ostalih boja pa je najefikasnija za Call 2 action gumbiće.

Žuta se smatra najveselijom bojom pa nije čudno da su poznati emoticoni žute boje.
Žuta komunicira radost, pozitivnost, energičnost, intelekt, stimulira mentalnu aktivnost.
Ljudsko oko najbrže uočava žutu boju, stoga se ona koristi i za razne znakove upozorenja.

Narančasta se boja koristi za stvaranje dojma vitalnosti, zaigranosti, topline i hrabrosti.
Koristi se i za poticanje.

Crna boja povezuje se s tugovanjem i pohlepom, no istovremenom i s moći, elegancijom, prestižom, sofisticiranosti, neovisnosti i autoritetom.
Simbolizira nepoznato, barijeru između nas i vanjskog svijeta. Ne preporučuje se koristiti je u brendiranju hrane, financijskih ili zdravstvenih usluga.

 

Vole li muškarci i žene iste boje?

Ne. Kao što vidite ovdje, rezultati istraživanja Joe Hallocka (Colour Assignment) pokazuju sljedeće.

Joe Hallock’s Colour Assignment by helpscout.com

Ovo su boje koje dominantno vole muškarci i žene. 

Plavu podjednako vole i muškarci i žene.

Ljubičastu najviše vole žene.

Sad razumijete zbog čega sam izabrala upravo te boje?

Upravo da bi najviše rezonirale s mojom ciljanom publikom i autentično pokazivale tko sam i što vam želim poručiti.

Smatra se da svaka boja ima svoju pozitivnu i negativnu stranu što se tiče dojma koji ostavlja, a ne zaboravimo ni na osobne preferencije koje svaka osoba ima.

 

Kako onda koristiti boju u brendiranju?

Za uspješno brendiranje odnosno pričanje svoje priče bojom ne birajte boju prema tome što ona predstavlja, već prema tome kakvi ste vi/vaš proizvod i kakvu osobnost želite prikazati svijetu da vaš brend jest.

Gradite svoju, autentičnu priču i pomozite si psihologijom boja na tom putu.

 

Prije izbora boje koja će predstavljati vas i vaš rad, odgovorite na sljedeća pitanja:

Koje se boje preporučuju u mojoj industriji, a koje nikako (ako imate restoran nije pametno primjerice izabrati boju koja zatvara apetit, zar ne?)

Koje podsvjesne poruke želim da boja mog brenda prenosi? (prodajete luksuzne proizvode, a logotip vam je crveno žuti koji simbolizira brzo i jeftino?)

Da li je izabrana boja u skladu s mojom brend osobnošću?

 

O brendiranju bi mogli pričati do sutra, kao i o psihologiji boja, a ona je tek majušni djelić cijele brend strategije.

Ako želite naučiti ono najbitnije kako bi se uspješno brendirali, istaknuli se na tržištu, privukli kupce i suradnike i ostvarili rast poslovanja, prijavite se na radionici 5.10.2019. Stvori svoj brend u KonektiJer ovo edukacija koja daje rezultate.

Radije želite raditi individualno na izradi brend strategije?

Nema problema. Kontaktirajte me putem kontakt obrasca i brzo ću vam se javiti.

 

Moje ime je Marina Kolar i vlasnica sam obrta za edukaciju i savjetovanje Konekta.

Pomažem ambicioznim pojedincima razviti kompetencije, karijeru i biznise kako bi ostvarili svoje potencijale i postigli željeni uspjeh. 

Malim tvrtkama pomažem vratiti fokus, istaknuti se i ostvariti rast.

Imate pitanje, prijedlog ili želite rezervirati termin?

Javite mi se za neobvezujuću ponudu preko kontakt obrasca malo niže ili u inbox.


Prijava na newsletter

About the author

Certificirana edukatorica, profesionalna savjetnica i stručnjakinja za organizacijski razvoj.  Biovrtlarica i zaljubljenica u život i prirodu.