Kako postati i ostati poduzetnik?

Znaš li da 50% poduzetnika/tvrtki propadnu u prvoj godini poslovanja?

In your face, statistiko! 🙂

 Prije nekoliko dana proslavila sam drugi rođendan uspješnog poslovanja Konekte.

U ovom tekstu donosim 5 načina kako da i ti izbjegneš postati broj u ovoj crnoj statistici.

Biznise pokrećemo da bi nam bilo bolje i da bi u svom radu i životu uživali, no mnogim poduzetnicima nije tako.

Muče se, jedva preživljavaju, propadaju.

Kroz svoje edukacije i individualna savjetovanja učim pojedince i tvrtke da rade pametnije (a ne više), da pokrenu pravi biznis, razviju ga, brendiraju ili pak vrate tvrtku na put uspjeha, kako bi ostvarili svoje osobne i poslovne potencijale.

Ako razmišljaš o tome da postaneš poduzetnik/ca ili pak to već jesi, evo nekoliko savjeta za tebe.

 

 1. Kada je pravo vrijeme za pokrenuti biznis?

Uvijek i nikad.

Pravo vrijeme je ono kada se osjećaš spremnom nešto poduzeti.

No, ako ćeš čekati da budeš u potpunosti spreman/na, možda taj trenutak nikad nećeš dočekati. 

Što činiš u međuvremenu dok “čekaš”?

Educiraš se, pišeš poslovni plan, istražuješ, jačaš svoja znanja i samopouzdanje, stvaraš socijalne kontakte ili pak sjediš i čekaš da se nešto desi samo od sebe? 

Ne čekaj pasivno “idealne uvjete” i “pravo vrijeme” – informiraj se, zatraži savjet, educiraj se i kreni.

2.  Od kud krenuti?

Od temelja 🙂

Na svakoj edukaciji koju vodim, bilo to “Pokreni pravi posao”/“Grow your business” ili “Stvori svoj brend” sudionici/ce u šoku vele – “To bi svaki poduzetnik trebao proći prije nego što krene razvijati vlastiti biznis. Uštedjelo bi nam toliko pogrešaka…”

Naravno.

Temelji koje stvorite mogu odrediti hoćete li biti uspješni ili ne.

To je razvoj poduzetničke ideje, istraživanje, izbor djelatnosti i ideje temeljene na tvojim snagama, idealan klijent, brend strategija…

Kad sam pokretala Konektu stvorila sam dobre temelje zbog čega sam se vrlo brzo pozicionirala, brendirala, razvila svoj biznis.

Svoje ciljeve sam u ove dvije godine ostvarila (i premašila), živim od svog rada, volim to što radim i moj rad daje klijentima vrijednost. Ja zadovoljna.

Nemoj krenuti od “Ej, država daje pare za samozapošljavanje, nek mi neko napiše poslovni plan, a ja ću biti big boss”.

Kreni tako da si odgovoriš na pitanja:  U čemu sam dobar/dobra? Koje su moje kompetencije? Što volim raditi i u čemu uživam? Za čim bi išla i na kraj svijeta ako treba?

To je put kojim trebate ići i to je djelatnost koja za tebe može biti profitna. 

Napravi dobre temelje, a tek onda gradi, jer će te svaka greška ili propust koštati i vremena i novaca.

Olakšaj si poduzetnički put koji ti neće uvijek biti lak.

(Uvijek stigneš biti big boss.)

3. Je li poduzetništvo za mene?

U prosjeku ćeš tri godine raditi kako bi svoj biznis postavio/la na noge.

Radit ćeš i više nego ikad, a na početku ćeš zarađivati manje nego što biste željela.

Bit ćeš “katica za sve”.

Neće biti lako, ali će vam se u budućnosti isplatiti.

Sjajno, ha?

Ako si spreman/na za to, onda je odgovor DA, poduzetništvo je za tebe.

 

4. Uvijek daj sve od sebe. Uvijek.

Čime god da se baviš, daj sve od sebe da to što i kako nudiš bude vrhunska vrijednost.

Ljudi će to primijetiti i itekako cijeniti.

Iskustvo mi govori da kad misliš da si napravio/la sve što možeš, još nisi ni na pola 🙂

Klijenti/ce mi često na prvim sastancima kažu “Ali napravila sam sve kako treba, ali biznis mi ne ide”.

Žao mi je, ali nisi.

Jer da jesi, biznis bi ti vjerojatno išao i više nego dobro. 

Izađi iz svoje zone komfora.

Educiraj se svaki dan bar 1 sat.

Radi na razvoju svoje tvrtke – ti si svoj najvažniji klijent.

Ako ne znaš kako sam/a, javi se stručnjacima.

Uloži u ono što će te lansirati upravo tamo gdje želiš biti.

Nemoj si govoriti da ćeš prvo zaraditi pa onda uložiti, uloži kako bi mogla zarađivati koliko želiš.

5) Ne budi nevidljiv/a – brendiraj se 

Ako ćeš pasivno čekati da te primijete  – možda nećeš ostvariti željeni uspjeh, nećeš moći živjeti od svog rada i na kraju krajeva, tvrtku ćeš trebati zatvoriti.

S ponosom radi svoj posao najbolje što možeš, a onda to pokaži i svijetu. 

Ako ne znaš kako ili ako ti je neugodno, brendiranje je nešto što možeš vrlo lako naučti.

Priču o tvojoj usluzi ili proizvodu čekaju čuti ljudi koji trebaju upravo to što im nudiš.

Pobrini se da za nju čuju 🙂

Razlika između uspješnih i neuspješnih poduzetnika je što oni uspješni nisu odustali!

 

Na www.konekta.hr/blog čitaj o tome kako pokrenuti pravi posao, kako se brendirati, kako “uzeti pare za samozapošljavanje” državi i još mnogo toga 🙂

 

Moje ime je Marina Kolar i vlasnica sam obrta za edukaciju i savjetovanje Konekta.

Pomažem ambicioznim pojedincima razviti kompetencije, karijeru i biznise kako bi ostvarili svoje potencijale i postigli željeni uspjeh. 

Malim tvrtkama pomažem vratiti fokus, istaknuti se i ostvariti rast.

Trebaš potporu u pokretanju ili zdravom rastu tvrtke, brendiranju, reorganizaciji i ostvarenju svojih osobnih i poslovnih potencijala?

Dostupni datumi individualnih savjetovanja – siječanj 2020. 

Javi mi se putem kontakt forme malo niže i osiguraj se da ti 2020 bude stvarno najbolja godina ikad.

KONTAKTIRAJ ME


About the author

Certificirana edukatorica, profesionalna savjetnica i stručnjakinja za organizacijski razvoj.  Biovrtlarica i zaljubljenica u život i prirodu.