Što je osobni brend i zbog čega bi ga trebali početi stvarati (već jučer)?

Iako se brendiranje uglavnom koristi kao pojam povezan s poslovnim okruženjem, sve veća je svijest o tome kako je danas osobno brendiranje, bili vi zaposlenik, freelancer ili vlasnik biznisa, važnije nego ikad.

Vaš osobni brend je jasan pokazatelj svega što jeste (vaše vrijednosti, svrha, ciljevi, stručnost), što možete ponuditi svojoj ciljanoj skupini i kako im možete pomoći.
Snažan osobni brend može za vas stvoriti mnoge prednosti i pomoći da vam se otvore mnoga vrata.

Pomoći će vam da se diferencirate i istaknete te da izgradite povjerenje kod potencijalnih klijenata ili pak poslodavaca.

Iako je brend i brendiranje postalo prepoznato u biznisu, većina pojedinaca, stručnjaka ili nezaposlenih još uvijek ne iskorištava tu mogućnost dovoljno.

Radili mi na njemu ili ne, svatko od nas ima osobni brend.

Znate li kakav je vaš?

Kada “proguglate” svoje ime i prezime, što nalazite?
Što ljudi pričaju o vama?
Kakvu percepciju ljudi imaju o vama i onome što jeste, što radite i zašto to radite?

Prema istraživanju CareerBuilder survey, 70% poslodavaca koristi društvene medije za provjeru kandidata tijekom procesa zapošljavanja, a 43% poslodavaca koristi društvene medije kako bi provjerilo postojeće zaposlenike.

 

Bilo da tražite posao, klijente ili donatore – netko će guglati vas i vaš rad.

Pobrinite se da ima što pronaći, kao i da vaša online reputacija bude pozitivna.

Ako su vam roditelji (kao meni) kroz djetinjstvo govorili da trebate znati tablicu množenja ako vas probude u ponoć, tako danas morate moći znati jasno iskomunicirati tko smo, što znamo i možemo te ostaviti dobar prvi dojam – isto tako, ako vas netko probudi u ponoć.

Osobno brendiranje nije samo samopromocija i sveprisutnost ili pak ego trip kao što se neki boje.

Osobni brend stvara povjerenje u vas, kredibilitet te vam pomaže iskomunicirati tko ste, vaše snage, po čemu želite biti poznati na svom radnom mjestu, kakav je vaš stil vođenja isl.
Kad stvaramo svoj osobni brend on ne bi smio biti lažan, već autentično naš i mora biti u skladu s našom osobnosti, nadanjima, snovima i motivacijom.

Predstavljam vam 3 razloga zbog čega je osobno brendiranje važno i zbog čega bi se time trebali početi baviti već danas:

1. Osobni brend pomaže vam da se istaknete

Zamislite da na razgovor za posao koji želite dođu 5 vrlo sličnih kandidata/kinja što se tiče stručnosti i recimo da su svi podjednako Culture fit.

Za vas odnosno vašu stručnost netko od ispitivača već čuo ili ju je prepoznao pretražujući vas i vaš dosadašnji rad.

Od svih jednako kompetentnih i jednako culture fit kandidata čuli su samo za vas i svidjelo im se što su vidjeli.

Što mislite koga će izabrati? O da 🙂
Ista stvar vrijedi i kod biranja suradnika, partnera, edukatora… osobni brend pomoći će vam da se istaknete, čime ćete si stvoriti veće šanse za uspjeh.

 

2. Stvaranjem osobnog brenda stvarate i povjerenje

Uspješnijima smatramo osobe ili stručnjake koji su vidljiviji svojoj ciljanoj skupini (i koji imaju kredibilitet).

Kada upišete “Marina Kolar” u Google tražilicu, prema tekstovima, stranicama i člancima koji se izlistaju vama je na prvi pogled jasno da sam poduzetnica, da se bavim edukacijom i savjetovanjem pojedinaca i biznisa, a na mojim društvenim mrežama vrlo je lako vidjeti koje su moje vrijednosti i što zastupam.

Ja sam svom biznisu dala svoje lice.

Znate i sami da radije izabirete usluge, proizvode i stručnjake koje poznajete, koji su u skladu s vašim vrijednostima, za koje ste stekli dojam da vam mogu pomoći.
Da se ne brendiram, da ne pokazujem svojoj ciljanoj publici tko sam, svoje znanje i stručnost, neki od mojih klijenata vjerojatno nikad ne bi čuli za mene.

To znači da mnogima ne bih mogla pomoći da riješe poslovne izazove ili da ostvare svoj potencijal.

Nije li to šteta?

3. Osobnim brendiranjem stvarate prilike

Snažan osobni brend stvara vam veće šanse kod natječaja za posao, u predstavljanju svog rada u medijima, u dobivanju angažmana kao govornik/ica, suradnje i još mnogo toga.
Doduše, onaj pozitivan.

Loš osobni brend vam oduzima prilike (primjerice kad potencijalni poslodavac pretraži vaše djelovanje na društvenim mrežama i vidi da se ponašate nepristojno, ili pak u neskladu s njegovim osobnim ili profesionalnim vrijednostima.)
Na vama je hoćete li početi koristiti ovu sjajnu (i uglavnom besplatnu) mogućnost da stvorite osobni brend.

Zbog toga bi prvi koraci u stvaranju vašeg osobnog brenda i trebali biti pregledati svoje društvene mreže i očistiti ih od nepotrebnog i onog što bi vam moglo štetiti.
Ako ste stručnjak, kreirajte web stranicu, podcast ili pišite blog kako bi pokazali svoju stručnost i stvorili vrijednost za svoju ciljanu skupinu.

Povežite se s prilikama – nemojte samo čekati nego stvorite svoje prilike.

Vi kontaktirajte portal za koji želite pisati, kontaktirajte organizatora konferencije na kojoj želite govoriti ili pak potencijalnog poslodavca za kojeg biste željeli raditi.
Što vas košta?
Ako pak imate dobar osobni brend, taj angažman ćete puno lakše i dobiti.

Jedan od najvećih kočnica koje čujem vezano uz brendiranje je – da će krenuti kada će znati sve i kada će biti “savršeno”.

Nikad nećete znati sve 🙂

“Savršeno” ne postoji.

Ali ako krenete sad, imate prilike učiti po putu.

Ne morate biti sjajni da krenete, ali morate krenuti da biste postali sjajni.

Zato – KRENI!

 

Bi, ali ne znaš kako ili od kud?

O brendiranju bi mogli pričati do sutra, no ono što treba svatko tko kreće stvarati svoj brend su konkretni primjeri i jednostavne upute kako možete stvoriti svoj brend.

Ako želite naučiti ono najbitnije kako bi se uspješno brendirali, istaknuli se na tržištu, privukli kupce i suradnike i ostvarili rast poslovanja, prijavite se na radionicu 6.3.2019. Stvori svoj brend u Čakovcu. 

Jer ovo edukacija koja daje rezultate.

Želiš naučiti kako stvoriti uspješan brend?

Pridruži se edukaciji "Stvori svoj brend" 6.3. (petak) u Čakovcu ili dogovori individualan rad

Moje ime je Marina Kolar i vlasnica sam obrta za edukaciju i savjetovanje Konekta.

Pomažem ambicioznim pojedincima razviti kompetencije, karijeru i biznise kako bi ostvarili svoje potencijale i postigli željeni uspjeh.

Malim tvrtkama pomažem vratiti fokus, istaknuti se i ostvariti rast.

Želite da za vas provedem edukaciju ili želite rezervirati termin za individualno savjetovanje?

Javite mi se putem kontakt obrazca niže u tekstu ili ispunite informativni upitnik za individualnu edukaciju/savjetovanje.

About the author

Certificirana edukatorica, profesionalna savjetnica i stručnjakinja za organizacijski razvoj.  Biovrtlarica i zaljubljenica u život i prirodu.

Facebook
Instagram
YouTube
LinkedIn