Zanima vas kako dobiti više osvrta/recencija?
Kako recenzijama izgraditi povjerenje u vas i vaš biznis?
Kako izgradnjom povjerenja povećati prodaju?
Evo kako.
Recenzije nam mogu pomoći izgraditi povjerenje kod klijenata, stvoriti tržišnu prednost, povećati prodaju i poboljšati svoju ponudu (ako slušamo što nam klijenti govore).
Iz dana u dan uporno ponavljam kako je naš brend razlog zbog čega će netko izabrati upravo nas i ono što mi nudimo, unatoč tome što na tržištu ima na stotine, ako ne i tisuće jednako dobrih izbora.
Jednostavno, morate naći način kako da se istaknete i osvojite srca svojih klijenata.
Kad tražimo neki proizvod ili uslugu, izabrat ćemo rješenje u koje imamo najviše povjerenja.
No što ako ne znamo ništa o ponuđenim izborima niti imate koga direktno pitati?
Sjetite se, što i vi sami u tom slučaju krećete?
Naravno, čitati recenzije.
Recenzija (lat. recensio < re + censere: prosuditi) je pismeni kritički iskaz odnosno subjektivna ocjena o vašem radu, usluzi ili proizvodu.
Recenzija je iznimno moćan alat u stvaranju povjerenja klijenata u nas.
Istraživanja pokazuju da 91 posto ljudi redovito ili povremeno čita online recenzije, dok čak 84 posto vjeruje u online recenzije koliko i u osobnu preporuku.
To je velika stvar kad pričamo o razlogu zbog čega bi netko trebao izabrati upravo nas, naš proizvod ili uslugu.
Ljudi najčešće ostavljaju osvrte ili kada su oduševljeni ili kad su uznemireni i ljuti.
Oni koji su zadovoljni ili neutralni – najčešće neće reagirati.
Kad organiziram neku edukaciju, savjetovanje ili event – ja svaki put dajem sve od sebe.
Dajem konkretne primjere koji vam mogu biti vrijedni u izgradnji svog biznisa, poboljšanju poslovanja i sl.
Potrudim se da stvorim vrijednost koju možete iskoristiti, pa čak i kad se radi o besplatnim edukacijama ili članku poput ovog.
Ako pogledate osvrte na mojoj Facebook stranici “Marina Kolar & Konekta” vidjet ćete da ih ima puno.
Ima ih i na Google Business review, kao i na mojoj web stranici.
Ponosna sam vlasnica biznisa s 5 zvjezdica što u prijevodu znači da sam svojim klijentima “isporučila” ono što su tražili, a većinom i više od toga, da sam im pomogla ostvariti neki cilj ili barem stvoriti put do njega.
Zbog čega imam toliko recenzija?
Zato što prvo odradim svoj dio posla najbolje što mogu, a onda direktno zamolim svoje klijente da mi ostave osvrt, ako to žele.
To nije ništa što bi vas trebalo biti sram ili strah.
Ako stvarno vjerujete u svoj proizvod ili uslugu nemojte propustiti pravovremeno zatražiti mišljenje svojih korisnika.
To je najčešće ogroman problem mnogim poduzetnicima.
Prvo – ne znaju kako zatražiti osvrt.
Drugo – neugodno im je.
Treće – kad dobiju dobar osvrt, ne reagiraju kako treba.
Četvrto, kad dobiju loš osvrt, reagiraju katastrofalno.
Zbog toga je ova tema jedna od važnih koju detaljno obrađujemo na Akademiji “Izgradi uspješan biznis”.
Rekla bih, ključna tema kojom možemo unaprijediti svoj biznis, ali i apsolutno ga pokopati.
Na koji način vam recenzije pomažu da povećate prodaju?
- Pomažu kupcima da se lakše odluče
- Pokazuju zainteresiranima da ste svoju uslugu već nekome prodali (da neće kupiti “mačka u vreći”)
- Daju odgovor na pitanje “Je li ovo ono što tražim?”
- Ona je informacija o tome kako radite.
- Pomaže u izgradnji povjerenja, uklanja sumnje i može dramatično potaknuti konverzije, a time i prodaju.
Kako potaknuti ostavljanje recenzija?
- Ponudite odličan proizvod ili uslugu i ljudi će sami htjeti reći drugima koliko su bili zadovoljni suradnjom.
- Neumorno radite na poboljšanju iskustva koji vaši klijenti imaju s vama.
- Nakon kupnje proizvoda/usluge pošaljite kupcu e-mail zahvale u kojem se nalazi link na kratak upitnik za obavljenu kupnju.
- Kreirajte mogućnost ocjenjivanja proizvoda/usluga na vašoj web stranici.
- Dajte recenzije. Da, ne možeš dobiti ono što sam nisi spreman dati.
- Postavite tablet na licu mjesta (primjerice, u salonu) gdje ljudi mogu pri odlasku u par sekundi dati osvrt.
- Neka ostavljanje feedbacka bude jednostavno. Vidjela sam u Americi na WC-ima “feedback stupić” gdje možete pritisnuti jednu od 3 tipke – smajlić, tužan ili ravnodušan i u sekundi dati svoj feedback na čistoću i održavanje prostora.
- Recenzije je moguće ostaviti i na vašem Google My Business profilu.
- Ako još nemate upaljenu opciju osvrta na Facebook stranici, svakako je kreirajte i zamolite korisnike da ostave osvrt o vašem radu. Nemoguće je poslati direktan link baš na osvrte – uvijek bi link bacilo na naslovnicu Facebook stranice, stoga često pošaljem i snimku zaslona s zaokruženim mjestom gdje mogu ostaviti osvrt. Olakšajte svojim klijentima.
Odgovorite na recenziju, kakva god bila, pa makar i loša.
Pričajte s nezadovoljnim kupcem, pitajte ga kako možete ispraviti propust. Nikako se nemojte svađati.
Na kraju ovog teksta, ako pratite moj rad ili ste sudjelovali na mojim edukacijama, i ja ću vas zatražiti osvrt ili recenziju.
U čemu vam pomažu moji članci, newsletteri, e-knjige i edukacije da postignete svoje ciljeve? Što vam je bilo posebno korisno?
Biste li moj rad preporučili svojim prijateljima da lakše pokrenu svoj biznis, stvore svoj brend, ostvare svoje potencijale, osvoje željeni posao ili pak vrate biznis na put uspjeha i zašto?
Ostavite mi osvrt na mojoj Facebook stranici ili mi pošaljite osvrt u poruci ili e-mail. Možeš mi javiti i svoje ideje.
Vaš feedback omogućava i meni da stalno unaprjeđujem svoj rad i načine na koji vam mogu pomoći.
Hvala vam unaprijed na feedbacku, a onda trk u poslagivanje sustava recenzija za vaš biznis.
Tipkamo se 🙂
__________________________________