Koju marketinšku strategiju izabrati za svoj biznis?

Vjerujem da se svaki vlasnik biznisa (ne jednom) zapita koju marketinšku strategiju izabrati,  a da daje najbolje rezultate.

I sama u svom radu često dobivam pitanja poput: ima li univerzalnog rješenja, daj recept, daj nešto što stvara uspjeh preko noći…

Nažalost, nemam čarobni štapić, ali u članku donosim koju marketinšku strategiju bi za svoj biznis trebali izabrati u različitim fazama svog poslovanja/prodaje.


Živciraju li vas dosadni oglasi i reklame koji vam prekidaju omiljenu pjesmu, film ili neku drugu aktivnost?

Što kažete na akvizitere koji vas vuku za rukav kako bi vam pokazali nešto “senzacionalno”?

Na takve aktivnosti najvjerojatnije ćete reagirati tako da pređete na drugu stranu ceste, a ako se radi o oglasu jedino što vas zanima je gdje se nalazi gumb za gašenje oglasa.

Ako znate o čemu pričam, iskusili ste push marketing nekog brenda/biznisa koji vas pokušava zainteresirati i prodati vam svoj proizvod/uslugu.

Push marketing je usmjeren na guranje svog proizvoda ili usluge kroz oglašavanje: TV i radio reklame, letke, jumbo plakate, telefonske pozivi i ostale ponešto zastarjele i napadne taktike.

Ako ste novi biznis ili promovirate novi proizvod, push je dobra strategija za promociju i stvaranje prepoznatljivosti.

Nedavno sam na Instagramu pričala o vrlo zanimljivoj push marketinškoj strategiji koja je i mene uvukla u prodajni lijevak, na obostrano zadovoljstvo.

Međutim, kod ljudi koji taj proizvod ne trebaju ili nisu upoznati s vašim radom nećete postići željeni rezultat, a napadnošću ćete kupca izazvati da vas zaobiđe u širokom luku.

 

 

S druge strane, pull marketing je usmjeren na informiranje o brendu, stvaranje brand awareness i potrebe za vašim proizvodom ili uslugom.

Pull marketinškom strategijom zainteresirat ćemo potencijalne idealne kupce kroz različite medije i aktivnosti da odaberu upravo nas i ono što mi nudimo na način da koristimo SEO, content marketing, blog i sl.

Ako ste se našli u situaciji da jedva čekate novi proizvod vašeg omiljenog brenda ili novi blog  stručnjaka/inje koju pratite– iskusili ste efikasnu pull marketinšku strategiju.

Ono što želimo postići pull marketingom je da potencijalni kupci i kupci sami traže – “daj nam toga još”.

Ne vučete ih za rukav (kao u push strategiji) već im kroz autentičnu strategiju pokazujete zbog čega upravo vi imate najbolje rješenje za njih.

Zašto je to bitno?

Jer da bi ljudi postali vaši kupci, prvo vam trebaju vjerovati.

Najčešći problem poduzetnika s kojima radim na stvaranju uspješnih biznisa i brendova je što svi žele brže-bolje početi objavljivati na društvenim mrežama kako bi počeli “prodavati”, bez da su prije toga promislili o ključnim stvarima, dobro razradili svoju ponudu, svoje idealne klijente i njihove potrebe, definirali kako točno pomažu svojim kupcima, razradili svoju brend strategiju

Zbog toga ulažu puno truda (a često i novaca) u marketinške aktivnosti koje ne postižu dobre prodajne rezultate. 

Kao i kod svih ostalih poslovnih strategija – važno je da krenemo od temelja, a ne od krova, stoga je upravo to ono što zajedno gradimo na mojim edukacijama i savjetovanjima.

 

OK. Kako izabrati hoćemo li koristiti push ili pull marketinšku strategiju?

Nema univerzalnog recepta.

U nekim slučajevima koristit će vam push marketing (u koji ćete uložiti više novaca), dok će vam druge ciljeve savršeno pomoći ostvariti pull marketing (u koji ćete uložiti nešto više truda, prisutnosti i vremena).

U svakom slučaju, da bi mogli izabrati, prvo morate znati što zapravo želite postići, a onda sukladno definiranom cilju izabrati i marketinšku strategiju.

Ne birajte po principu “slučajnog prsta” već postavite dobre temelje kako bi mogli izabrati i provesti marketinšku strategiju koja će vam pomoći da vaš biznis i prodaja raste, a da s druge strane imate sve više zadovoljnih kupaca.

 

P.S. Pisanje ovog članka dio je moje pull marketinške strategije u kojoj vas informiram (osim o temi) i o tome na koji način i vama mogu pomoći da izgradite uspješniji biznis i brend, zbog čega će neki od vas  postati moji klijenti.

Isplati li se uložiti vrijeme i trud u pisanje članaka?

Itekako 🙂

 

Želiš prestati propuštati prodajne prilike?

Pogledaj moj video na tu temu na Instagramu.

 

About the author

Certified business, branding & success expert. Posljednjih 19 godina stvaram uspješne osobne i poslovne priče. I vaša može biti jedna od njih. Imate pitanje, prijedlog ili tražite edukatoricu/predavačicu? Kontaktirajte me na marina@konekta.hr. Želim vam da ostvarite sve svoje potencijale. Marina