Brendiranje: kako postići da mediji pišu o vama?

Unatoč tome što dajete sve od sebe i odlično radite svoj posao, mediji ne pišu o vama?

Istovremeno vam se čini da drugi dobivaju puno medijskog prostora i pitate se – kako i možete li uopće kao poduzetnici koji ne žive pretjerano zanimljive živote, nemaju bogate stričeve ni skandale iza sebe dobiti svojih “5 minuta slave” bez da to masno platite?

Možete.

 

Sjećam se prvih susreta s PR-om pred 19 godina.

Gradila sam odnose s medijima držeći se nekoliko provjerenih strategija i uvijek postizala dobre rezultate.

Činjenica koja je “držala vodu” i nekad i sad je:  mediji će uvijek objaviti vijest ako je vrijedna prenošenja.
U ovom tekstu podijelit ću s vama nekoliko svojih provjerenih metoda kako bi i vi dobili besplatan medijski prostor u svrhu građenja svijesti o svom brendu, boljeg pozicioniranja i na kraju krajeva – bolje prodaje.
1. Počnite pisati za medije.

Ha?

Da.

Ako ste stručnjak/inja na nekom području za koje postoje specijalizirani mediji, a volite pisati i dobro pišete, javite se urednicima tih medijima i ponudite im da pišete za njih članke ili kolumne. 

Što mislite, kako sam ja “upala” u Časopis Poduzetnik? 

Sigurno nisam čekala da se oni meni jave 🙂

2. Imajte priču koju vrijedi ispričati.

Mediji će vrlo rijetko objaviti neku vijest kad se radi o profitnom projektu, ali ako organizirate neki događaj koji je besplatan i od značaja za zajednicu, imate puno veće šanse da ga objave.

 

3. Napravite bazu medija.

Ako ukucate u tražilicu “portali Hrvatska” ili “adresar HR medija” izlistat će vam se njihovi podaci koje možete spremiti i koristiti. 

 

4. Pošaljite medijima gotov članak.

Ovisno o području i temi, svaki put kad imate priču vrijednu prenošenja, pošaljite smisleno napisan lektoriran članak i kvalitetnu fotografiju svim relevantnim medijima i zamolite ih za objavu. 

Kad sam održavala besplatne događaje poput Poduzetničke konektaonice ili predavanja “Usudi se, pokreni se – ostvari svoje osobne i profesionalne potencijale” u različitim gradovima po Hrvatskoj, to je bio način na koji sam obavijestila neke lokalne i nacionalne mediji o događajima, a dobar postotak njih je i objavio najavu ili vijest.

5. Dogovorite medijske pokrovitelje za svoje evente

Kad organizirate neki veći događaj koji ima vrijednost za zajednicu, kao kad sam ja organizirala konferenciju “Novo lice (ženskog) poduzetništva” u Čakovcu, predstavite im projekt i pitajte ih jesu li zainteresirani za medijsko pokroviteljstvo (ne zaboravite i vi njima ponuditi vidljivost).

 

6. Održavajte dobre odnose s vama relevantnim medijima i novinarima.

Da, to znači misliti na njih i kad vi nešto ne trebate.

Čestitajte im blagdane, sjetite im se rođendana ili datuma osnivanja, tagirajte ih na svojim stranicama kad vam nešto objave i zahvalite im se.

 

7.  Budite drugačiji, budite originalni

Ako ste po nečemu drugačiji, mediji će rado pisati o vašoj priči.

Ako imate zanimljivu priču, ne čekajte da se novinari jave vama.

 

8. Svoj budget za medijske aktivnosti raspoređuj fer

Kad imate budget za medijski prostor, nemojte zaboraviti na one koji su vam ga do tada dali besplatno. 

 

Istraživanja pokazuju da potencijalni klijenti smatraju stručnijima osobe koje su vidljivije u medijima i koje su na tržištu bolje pozicionirane.

Brendiranje stvara povjerenje, a bez povjerenja znate već – nema prodaje.

 

Brend je razlog zbog čega će klijenti izabrati upravo vas, unatoč tome što na tržištu postoje na stotine drugih, jednako dobrih rješenja njihovih problema.

Tržište danas nema milosti za one koji “vrijedno rade svoj posao i čekaju u zapećku da ih netko primijeti”.

To se neće desiti.

Ne čekajte prilike – stvorite ih.

 

__________________________________

Želiš izgraditi uspješan biznis?

Stvoriti snažan brend, veću vidljivost na tržištu i unaprijediti prodaju?

POGLEDAJ ODMAH KAKO TI TO MOGU POMOĆI POSTIĆI

Marina Kolar & Konekta logo

O autorici

Business, branding & success expert. Kroz edukacije, savjetovanja i Akademiju "Izgradi uspješan biznis" pomažem ti izgraditi uspješan biznis i brend u kojem imaš dovoljno vremena, profita i zadovoljstva. Biznis koji služi tebi, a ne ti njemu. E-mail za suradnje: marina@konekta.hr