Prijeti li ti burnout i kako ga izbjeći?
Termin burnout odnosno sindrom profesionalnog sagorijevanja skovao je 1970-ih psiholog Herbert Freudenberger.
Koristio ga je kako bi opisao posljedice teškog stresa i visokih ideala u “pomagačkim” profesijama.
Danas se taj termin veže uz sve profesije, a 2019. godine Svjetska zdravstvena organizacija uvrstila ga je u svoj priručnik Međunarodne klasifikacije bolesti.
Među žrtvama burnouta najbrojniji su srednje i visokopozicionirani menadžeri, direktori, poduzetnici i zaposlenici socijalnih i zdravstvenih ustanova.
Stalna dostupnost, previše radnih zadataka, beskonačni radni sati, previsoki/nerealni profesionalni ciljevi te nepoštivanje vlastitih psihofizičkih granica, neki su od faktora koje i poduzetnike vode u burnout.
Svi se na različite načine nosimo sa stresnim situacijama, no kada pređemo granicu naših mogućnosti to će se negativno odraziti na naše zdravlje, produktivnost i život.
Pokretačka strast i ekstremna predanost bitni su faktori našeg uspjeha.
No, ako ne brinemo o sebi, upravo ti faktori mogu nas odvesti u burnout.
Neki od znakova koji upućuju na burnout:
- zbog posla ne provodite dovoljno vremena s obitelji, prijateljima ili ispunjavajući svoje potrebe
- fizički simptomi (češće obolijevanje, iscrpljenost, glavobolje, probavni problemi, nesanica, bol u prsima…)
- psihički simptomi (anksioznost, napadaji panike, osjećaj beznađa i bespomoćnosti, gubitak zanimanja za aktivnosti koje smo prije obožavali…)
- promjene na poslu (smanjena produktivnost, česta bolovanja, želja za samoćom i izolacijom…).
Mnogi poduzetnici smatraju da je burnout u njihovom poslu neizbježan.
No, ako znamo da kroničan stres smanjuje produktivnost do 12 %, kao i da zbog burnouta mnogi postaju (privremeno) nesposobni za rad, onda znamo koliko ga je važno spriječiti.
Doživljavate li neke od gore spomenutih simptoma, najvažnija stvar je suočiti se s tim da možda imate problem, a zatim pronaći pravo rješenje.
Evo nekoliko načina kako možete umanjiti faktore koji vas vode u burnout:
1. Kaotična radna struktura?
Organizirajte svoje poslovanje.
U kreiranje pravilnika, procedura poslovanja, planova rada, brend strategija i sl., na početku ćete uložiti dosta vremena, ali će vam to u budućnosti nemjerljivo olakšati poslovanje i smanjiti vrijeme koje sada “gubite”, minimizirati neuspjeh i smanjiti stres.
2. Stalna dostupnost?
Isključite se.
Iako nam se možda ne čini tako, mi i dalje možemo odrediti vrijeme kada nismo dostupni cijelom svijetu.
3. Ne brinete dovoljno o sebi?
Kretanje, san, odmor i vrijeme za sebe/obitelj/prijatelje zacrtajte u planer, kao što bi upisali i bilo koji drugi važni zadatak.
4. Preopterećenost zadacima?
Delegirajte.
Prije ili poslije morat ćete naučiti delegirati ili se suočiti s burnoutom.
5. Nemate dovoljno vremena?
Znam.
To jednostavno moramo prihvatiti.
Jedan dio rješenja je naučiti bolje upravljati vremenom, no drugi je prihvatiti da koliko se god trudili i radili prekovremene, mi koji strastveno volimo svoj posao uvijek ćemo ga stvoriti još i uvijek će nam trebati “još malo vremena”.
U redu je zatvoriti vrata ureda i napuniti baterije za sljedeći dan.
Na kraju krajeva, to će donijeti korist i tebi i tvom poslovanju.
__________________________________
Želiš izgraditi uspješan biznis – biznis koji služi tebi, a ne ti njemu?
Biznis u kojem znaš kako postaviti granice, radiš s idealnim kupcima i imaš profit, vrijeme i zadovoljstvo?
KLIKNI OVDJE ZA TRANSFORMACIJU SVOG BIZNISA