Evo zašto moraš definirati svoju nišu (primjeri)

Muku mučiš s definiranjem svoje niše?
Strah te fokusirati se na neko uže područje poslovanja jer te strah da ćeš zarađivati manje ili pak ne jednostavno ne želiš odustati od nekih svojih djelatnosti?

Razumijem te, no reci mi, koja od ova dva scenarija želiš za svoj biznis?

a) gužvaš se na dnu tržišne piramide, zajedno s ostalima koji imaju iste cijene i po ničim ne ističu svoju posebnost, zbog čega kupci od njih rijeđe kupuju?

b) definirala si svoju nišu gdje si se brendirala kao stučnjakinja/lider u djelatnosti, ljudi te namjerno biraju jer žele baš tvoj proizvod ili uslugu?

Da čujem?

Ako želiš živjeti scenarij B, trebaš definirati svoju nišu.

 

 

Što je uopće niša?

Niša je mjesto gdje želiš pozicionirati svoj proizvod ili uslugu, specijalizirani segment tržišta na koji ćeš usmjeriti svoju marketinšku strategiju.

Ona ne mora biti vezana uz ciljanu skupinu već npr uz geografsko područje, način na koji radiš isl…

 

Kad imaš definiranu svoju nišu i ciljanu skupinu, marketing i prodaja postaju puno, puno lakši.

Zašto?

Jer si usmjerena na određeno, usko područje tržišta, područja ili problema o kojem znaš sve, na svog idealnog klijenta i možeš se istaknuti kao stručnjakinja i istaknuti svoj biznis/proizvod/uslugu kao vodeći na tržištu.

 

Zašto odbijaš odrediti svoju nišu?

To se najčešće desi jer

a) poduzetnice ne znaju kako to napraviti 

b) jer se boje da će zarađivati manje.

Rezultat? Pokušavaju plasirati svoj proizvod ili uslugu svima, cijelom tržištu (što to im ne donosi željene rezultate), umjesto da se fokusiraju na ciljanu skupinu, na idealnog klijenta i na ciljani marketing.

“Fokus na sve” je kao da ciljaš u jedno mjesto, a gađaš zdjelom kuhanih špageta.
Šanse da pogodiš su beznačajne.

 

Pokazat ću ti na primjeru. Ovo je jedan od mogućih primjera definiranja niše.

 

PRIMJER 1.

ŠIROKO: Marketinška agencija

NIŠA: Digitalni marketing za restorane

Da imaš restoran i trebaš nekoga da ti pomogne oko društvenih mreža, kome bi se obratio? Pa specijaliziranom biznisu/stručnjaku koji radi digitalni marketing baš za restorane, zar ne?

Tu si sigurnija da ćeš dobiti ono što želiš.

 

 

PRIMJER 2.

ŠIROKO: Poslovno savjetovanje
MOJA NIŠA: Stručnjakinja koja vlasnicama malih biznisa pomaže izgraditi uspješan biznis i unaprijediti prodaju.

Da si vlasnica malog biznisa i želiš da ti netko pomogne postići level up i povećati prodaju, bi li se obratila nekome tko se bavi “poslovnim savjetovanjem” ili stručnjakinji/biznisu koja je specijalizirana za rad s malim biznisima i za unaprjeđenje njihove prodaje i poslovanja.

Ako možeš birati, vjerojatno se nećeš obratiti nekome tko radi “poslovno savjetovanje” jer je to jako široko područje i jer tu nisi sigurna hoćeš li dobiti rješenje koje trebaš, nego specijaliziranoj stručnjakinji/biznisu.

 

Znaš kako stvari idu u prodaji – gdje ima još ponešto upitnika iznad glave i mrvica nepovjerenja, nećeš kupiti od njih.

Prije nego se odlučiš uložiti, treba ti da se osjećaš sigurno.

Iz rečenice o mojoj niši jasno je kao dan da ne radim s korporacijama od 1000 ljudi, ne radim kao virtualna asistentica, ne savjetujem o EU fondovima, ne pišem poslovne planove…

Vidljivo je da radim s vlasnicama biznisa (ili ambicioznim pojedinkama) koje učim izgraditi uspješan biznis, znači: organizacija, vidljivost, idealni klijenti, poslovni rast/skaliranje biznisa, prodaja, brendiranje, marketing, pojednostavljenje biznisa kako bi postigli bolje rezultate…

Kad čitaš moj web i objave, jasno ti je (ili bar jasnije) što možeš dobiti radeći sa mnom, a što ne.

A meni to pomaže u selekciji klijenata, javljaju mi se većinom idealni klijenti.

 

 

Ljudi koji trebaju konkretne rezultate idu u za to specijalizirana mjesta i k za to specijaliziranim stručnjacima.

Kao što vlasnice malih biznisa i freelancerice dolaze meni na online edukacije i u Akademiju kad žele napraviti level up svoje prodaje i poslovanja.

(U svojoj marketinškoj strategiji obraćam se ženama, no to ne znači da ponekad ne radim s muškarcima. Oni su i dalje dio kupaca mojih edukacija i savjetovanja.)

 

Ako si u nečem stručna reci to jasno i glasno kako bi te klijenti mogli zamijetiti i izabrati.

Na taj način postižeš ovo najvažnije, postaješ “go-to” stručnjak/biznis kojem se “mora ići ako želiš xy rezultate”.

 

Biraj: Želiš li biti stručnjak/biznis koji odlično posluje i pomaže svojim proizvodima/uslugama svojim klijentima ili želiš biti svaštara?

Za mene i moje klijentice odgovor ne može biti jasniji.

Odbijamo biti “svaštare”.

Želimo biti vlasnice uspješnih biznisa.

A ti?

 

P.S. Ako želiš da ti pomognem izgraditi tvoj uspješan biznis u tvom tempu, ovdje pročitaj kako ti mogu pomoći.

 

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Moje ime je Marina Kolar i stručnjakinja sam za razvoj uspješnih biznisa i brendova.

Kroz edukacije i online Akademiju “Izgradi uspješan biznis” pomažem poduzetnicama izgraditi biznis uz koji mogu stvoriti dovoljno profita, vremena i zadovoljstva radeći sa svojim idealnim klijentima.

Biznis koji služi tebi (a ne onaj kojem si ti rob).

O autorici

Business, branding & success expert. Kroz edukacije, savjetovanja i Akademiju "Izgradi uspješan biznis" pomažem ti izgraditi uspješan biznis i brend u kojem imaš dovoljno vremena, profita i zadovoljstva. Biznis koji služi tebi, a ne ti njemu. E-mail za suradnje: marina@konekta.hr