Istine, laži i zablude Instagrama – Što sam naučila u godinu dana aktivnosti na poslovnom Instagram profilu?

Što sam naučila u godinu dana aktivnosti na poslovnom Instagram profilu – što je istina, što laž, a što zabluda?

Instagram je nekad bila samo aplikacija za objavu lijepih fotografija.

Kad sam postala poduzetnica nisam ni sanjala da bi u skoroj budućnosti digitalna revolucija mogla donijeti pravi preokret na Instagramu i puno prodajnih prilika za biznise.

U svojoj online strategiji prvo sam se fokusirala na svoju Facebook stranicu, a nakon što sam tu prešla 3000 pratitelja krenula sam se baviti Instagramom u poslovne svrhe.

(U pravo vrijeme, s obzirom na to da su Facebook stranice danas poprilično pusta mjesta.)

Svojim pratiteljima i klijentima na Instagramu @marina_konekta redovito objavljujem edukativni, motivacijski i prodajni sadržaj, gradim zajednicu i autentično se brendiram.

Da se ne lažemo, u zadnjih godinu dana nisam se baš “pretrgnula” marketinškim strategijama, nisam razbijala glavu da mi profil bude posve uniformiran niti sam provela pola života na Instagramu, a imala sam stvarno dobre rezultate.

S obzirom na to da su mi termini za individualna savjetovanja najčešće bili puni, aktivno sam se prodajom i promocijom bavila samo kad bi promovirala upise u online Akademiju “Izgradi uspješan biznis”.

Sad krećem s mnogim novostima za svoje klijente/ice, pa će smislenih prodajnih objava biti nešto više.

Marina Kolar u uredu

Donosim ti 15 istina, laži i zabluda Instagrama koje sam naučila zadnjih godinu dana gdje sam bez plaćanja oglasa u godinu dana prešla 2000 pratitelja koji u glavnini spadaju u kategoriju moje ciljane skupine.
1. Trebaš biti cijele dane na Instagramu da bi uspio.

LAŽ. 

To je pokazatelj da nemamo fokus ni strategiju što zapravo želimo na Instagramu postići.

Definiraj svoj cilj i strategiju i garantiram ti da u sat vremena na Instagramu dnevno možeš obaviti sve – i građenje zajednice i objavu sadržaja i povećanje pratitelja. 

Budi šef svog vremena. 

2. Kad ću imati puno Instagram pratitelja moj biznis će biti uspješan i prodavat ću kao od šale.  

ZABLUDA. 

Kao prvo, trebaju ti pratitelji koji su tvoja ciljana skupina, a ne bilo tko.

Na primjer, prodaja tvog biznisa bit će puno bolja sa 1000 pratitelja tvoje ciljane skupine nego 10.000 ljudi koji uopće ni ne znaju kako im možeš pomoći niti ih to zanima, a na tvoj su profil došli slučajno ili putem darivanja.

Kao drugo, prodavat ćeš kao od šale kad naučiš prodavati i stvarati sadržaj koji prodaje.

Ako to ne znaš, nećeš znati ni na Instagramu.

Nauči čim prije.

3. Ako ne znaš koji su tvoji idealni kupci i ako ne razumiješ što oni stvarno trebaju, nećeš ih naći ni na Instagramu.

ISTINA. 

Ne znaš tko je tvoj idealni klijent?

Uf, ima tu stvari koje trebaš odraditi prije nego kreneš na Instagram, zapravo. 

Ovo vrijedi za sve tvoje marketinške strategije, pa i Instagram.

Ako ne znaš tko je tvoj idealan kupac, u ovom trenutku sigurno imaš i problem s kreiranjem sadržaja na koji tvoji potencijalni klijenti reagiraju i marketinških aktivnosti koje prodaju.

Ako ne stvaraš sadržaj koji im pomaže, ljudi te neće ni zapratiti, a onda ni postati tvoji kupci.

Ako nemaš prodaja, nemaš ni profita.

Vidiš kako se sve vrti u krug?

4. Ne trebaš objavljivati svaki dan i ne trebaš potpuno uniformirani profil.

ISTINA. 

To da trebaš ti govore marketinški stručnjaci i agencije koji ti naravno žele prodati tu uslugu.

Bitnije je da ono što objaviš ima smisla i da tvojim pratiteljima daje neku vrijednost.

(Naravno, objaviti objavu samo jednom na mjesec ili u 14 dana opet nema smisla).

5. Korištenje hashtagova i alt teksta će te činiti uspješnim na Instagramu. 

LAŽ.

Neće te učiniti slavnim ni uspješnim po defoultu, ali pomažu algoritmu da spoji tvoj sadržaj s onima koji baš to traže i trebaju.

6. Kad stavim objavu dobit ću brdo lajkova i prodaja će ići sama od sebe. 

ZABLUDA. 

Ako znaš prodavati, prodavat ćeš, ako pak ne znaš prodavati, nećeš prodavati.

I ne, ne mislim tu na ono uvaljivanje koje većina krivo misli da je prodaja, mislim na smisleno prodavanje koje tvoji idealni klijenti jedva dočekaju jer im treba upravo ono što nudiš.

Važno je da naučiš prodavati čim prije, jer bez toga ne možeš voditi uspješan biznis.

7. Kupovanje lažnih pratitelja i “follow for follow” je dobra strategija rasta na Instagramu. 

OMG. 

Zar još uvijek ima vlasnika biznisa koji u to vjeruju? 

To je strategija koja će potpuno upropastiti tvoj biznis na Instagramu, a u izazovu “Mala škola Instagrama za poduzetnike i vlasnike biznisa” koji kreće 14.6. saznat ćeš i zašto.

8. DM na Instagramu ne znači Drogerie Markt. 

ISTINA.

DM na Instagramu znači Direct Message (inbox) i pravo je mjesto za prodaju i građenje odnosa.

Iako znam priču klijentice čiji je kupac zapravo otišao u “DM po više informacija.” 🙂

9. Objava koja sadrži samo fotografiju bez opisa je dobra objava. 

ZABLUDA. 

Razgovor je razgovor i pravila koja vrijede osobno vrijede i online. 

Ako ćemo tjerati potencijalne kupce da pokušaju odgonetnuti  “što je pisac htio reći” , oni će nas jednostavno zaobići. 

Postoji mnoštvo različitih vrsta objava na Instagramu i trebaš ih naučiti smisleno koristiti.

10. Kad nemaš svoju strategiju pametno je kopirati druge. 

LAŽ 

Kad kopiraš druge jer nemaš svoju strategiju, a misliš da drugi znaju bolje (ili kad puno ljudi koristi konkretne prijedloge/teme za stvaranje sadržaja određenog stručnjaka) na kraju postaneš njegova loša kopija. 

Autentičnost brenda je po svim istraživanjima jedan od najvažnijih čimbenika brenda za kupce, a kad gradiš svoju autentičnu priču, ne možeš fulati.

Znam za rad marketinškog stručnjaka u jednoj niši gdje su nakon 3 godine provođenja programa 80% njegovih klijenata kopije kopija i to se vidi iz aviona.

Svi pišu objave na iste teme, svi imaju slične objave, svi koriste iste finte.

Čak sam u komentarima pročitala sprdnje od strane korisnika koji su “provalili” čiji program ti poduzetnici koriste.

Što misliš kako to utječe na njihovu autentičnost i na povjerenje, a koje je ključno u prodaji? 

U redu je učiti i inspirirati se drugima, na kraju krajeva ja i svojim sudionicima Akademije dajem prijedloge naslova, tema i objava za društvene mreže, ali ako samo kopiraš bez promišljanja, potonut ćeš kao Titanic.

S druge strane, ako gradiš svoju autentičnu brend strategiju, samo nebo ti je granica. 

11. Pametno je dugo stvarati savršen sadržaj za Instagram prije nego ga objavimo. 

ZABLUDA

Savršenstvo je kao svemir, stalno se širi i tu “mrkvu” nikad nećeš moći uloviti. 

Nauči osnove, jednostavno kreni, a popravljat ćeš i nadograđivati po putu.

12. Analitika je za profiće, a ne za male biznise.

ZABLUDA

Zašto si ne bi olakšala i pogledala što se ljudima sviđa i što najbolje prolazi, pa stvarala više takvog sadržaja?

13. Za stvaranje zajednice dovoljno je samo lajkati tuđe fotke. 

LAŽ 

Na Instagramu je važno graditi odnose s potencijalnim kupcima.

Uostalom, to ne vrijedi samo za Instagram nego za sve naše prodajne kanale. I tebi je potrebno da stekneš povjerenje u neku osobu prije nego što kupiš od nje, nije li tako?

14. Ja ne trebam ulagati vrijeme i trud, ja ću platiti oglase i postati uspješna na Instagramu. 

ZABLUDA

Čuvaj svoje pare, jer s lošim sadržajem i nepostojanjem strategije neće ti pomoći ni plaćeni oglasi ni upornost.

Ne postoji čarobni štapić ni u stvaranju uspješnog biznisa, pa tako ni u smislenom rastu na Instagramu.

Ako nisi spremna to napraviti kako treba i uložiti vrijeme, trud i naučiti pametne strategije, možda je i bolje da ne počinješ jer ćeš se samo gorko razočarati. 

15. Instagram za mene i moj biznis jednostavno neće uspjeti.

Ako u to vjeruješ, to je za tebe istina.

Ako pak vjeruješ da može uspjeti, samo trenutno još nemaš dovoljno znanja da efikasno koristiš svoj biznis profil, pozivam te da se odmah priključiš mom besplatnom izazovu “Mala škola Instagrama za vlasnike biznisa i freelancere.”  koji traje od 14.-18. lipnja 2021. i kroz koji ćeš u samo 5 dana naučiti:

  • osnove Instagrama 
  • preurediti profil u prodajni Instagram profil 
  • efikasne metode za organski rast vašeg profila, stvaranje snažnog brenda i zajednice te povećanje prodaje
  • napokon krenuti i prestati propuštati prodajne prilike

Prijavi se odmah i počni koristiti Instagram kao dio svoje poslovne i prodajne strategije.

Prijaviti se možeš do 13. lipnja (nedjelja) u podne, a lekcije će stizati u inbox tvog e-maila svako jutro u 9 sati.

(Trebat ćeš provjeriti spam ili promocije, jer lekcije će najvjerojatnije otići tamo).

Sudjelovanje je besplatno, prijave su obavezne.

PRIJAVI SE NA ODMAH I REZERVIRAJ SVOJE MJESTO NA VRIJEME

POTVRDU O REZERVACIJI MJESTA DOBIVAŠ NA UPISAN E-MAIL U ROKU OD 24 SATA
–> ne zaboravi ga potražiti u promocijama ili spamu <—

–> i ne zaboravi me zapratiti na Instagramu OVDJE za još savjeta o izgradnji uspješnog biznisa.<—

Mjesta ima! Ako podijeliš ovu informaciju pomoći ćeš i drugim poduzetnicima, jer danas više nego ikad svima treba korak naprijed. Hvala unaprijed 🙂

Marina Kolar & Konekta logo

About the author

Certified business, branding & success expert. Posljednjih 19 godina stvaram uspješne osobne i poslovne priče. I vaša može biti jedna od njih. Imate pitanje, prijedlog ili tražite edukatoricu/predavačicu? Kontaktirajte me na marina@konekta.hr. Želim vam da ostvarite sve svoje potencijale. Marina