Kako napraviti/urediti svoju web stranicu? (ključne stvari o kojima sigurno nisi razmišljala)

Znaš li da je ljeto najbolje vrijeme da središ (ili napraviš) svoju web stranicu?

U ovom vodiču donosim ti ključne stvari za izradu/uređivanje kvalitetne web stranice o kojima sigurno nisi razmišljala  🙂

 

Za početak, zašto web raditi/urediti ljeti? 

1. Vjerojatno nisi toliko zatrpana klijentima jer su i oni na godišnjem odmoru, pa tom zadatku možeš posvetiti više vremena i pažnje.

2. Ni web dizajneri vjerojatno nemaju takvu gužvu kao ostatak godine, pa nećeš dugo čekati da krenete s radom.

 

Koja je najčešća greška koju poduzetnici rade oko web stranice? 

Kratko i u glavu: većina poduzetnika otvori biznis i onda odmah napravi web stranicu jer “to tak svi rade”.

Pa onda ulože cca 1000 eura očekujući da će im web dizajner smisliti i napraviti dobru web stranicu bez da oni tu nešto rade jer – “pa ti si dizajner, napravi mi web”

Na kraju imaju web stranicu koja ne prodaje, frišku figu i bačen novac.

 

Moraš znati – dobar web je rezultat timskog rada tvog web dizajnera i tebe, a u ovom vodiču ću ti pomoći da razmisliš o važnim stvarima tako da možeš uštedjeti živce i novac.

Na žalost, web dizajneri su ljudi s kojima sam prije poduzetništva i sama imala najgora iskustva od svih suradnika, a nisu bolje prošle ni neke moje klijentice.

Nezavršene web stranice, beskrajnih ganjanja da se unesu nužne izmjene, probijanje rokova, teška komunikacija…a jednoj je nadureni programer čak zgasio stranicu taman pred lansiranje.

Zato svog web dizajnera/programera s kojim sam zadovoljna danas čuvam kao oko u glavi.

Imati dobre suradnike je pola obavljenog posla, posebno oko stvari koje su ključne za tvoju vidljivost i prodaju.

 

Prvo donesi odluku – ima li tvoja investicija uopće smisla? 

Želiš li bilo kakvu web stranicu samo da je imaš ili želiš kvalitetnu web stranicu koja će biti dio tvog prodajnog lijevka, koja će tvojim klijentima odmah dati sve informacije koje su im potrebne za stvaranje povjerenja i odluku i prodavati za tebe dok ti spavaš?

Ako ti je svejedno i želiš “samo da nešto bude online”, onda bolje da je ni ne radiš i ne bacaš pare jer ti ne donosi ništa (osim što pomaže potencijalnim klijentima donijeti odluku da te ne izaberu).

 

1. Kad je vrijeme da napraviš svoj web? 

Web stranicu radiš (ili uređuješ) TEK nakon što ti znaš smisleno objasniti što radiš i što točno prodaješ, kako radiš, tko su tvoji idealni klijenti, zašto bi kupili baš od tebe i kad znaš definirati svoju prodajnu ponudu.

Ako si na početku poslovanja (ili već dugo posluješ) i ne znaš odgovore na gore postavljena pitanja, kako to onda planiraš pojasniti kupcima na web stranici i pokazati im da si njihov najbolji mogući izbor?

 

Glavnina poduzetnika to nikad ni ne napravi, a onda se čudi zašto im je vidljivost i prodaja loša.

Nemoj si stalno govoriti “Ja ću to kad ću imati vremena”. Kad će to biti? Kad zatvoriš biznis jer ti prodaja ne funkcionira?

 

2. Razmišljaj dugoročno. Što želiš brendirati? 

Sebe kao stručnjakinju ili pak planiraš stvarati tim i želiš da se promovira naziv biznisa?

Na primjer, ako želiš pozicionirati sebe kao stručnjakinju vjerojatno će biti pametnije da ti se stranica zove imeiprezime.com, a ne nazivtvrtke.com

Moja stranica Akademije “Izgradi uspješan biznis” zove se www.transformacijabiznisa.com

Nit’ moje ime, nit’ naziv tvrtke, nego rezultat Akademije. 

Ti biraš. Razmisli i sukladno tome izaberi naziv domene.

 

3. Ako već imaš web stranicu, a želiš početi prodavati online edukacije, ne treba ti nova web stranica.

Edukativna platforma se vrlo lako može integrirati na tvoju postojeću web stranicu.

4. Pametno biraj web dizajnera

Kao i kod izbora bilo kojeg suradnika, biraj osobu s kojom ćeš “kliknuti” i koja svoj posao zna dobro obaviti.

Evo nekoliko stavki koje su se meni pokazale ključne:

  • To treba biti osoba s kojom ti je lako komunicirati, koja odgovara na vrijeme, koja ti zna pojasniti što i kako radite tako da ga razumiješ čak i ako si totalni “tudom”.
  • Izaberi osobu koji nije “samo” dizajner/programer nego razumije kako treba izgledati dobra prodajna web stranica i koji razumije kako funkcionira prodajni lijevak.
  • Prije rada ključno je napraviti konzultacije tako da oboje razumijete što uopće želiš postići svojom web stranicom.
  • Ništa nemoj podrazumijevati, upute mu/joj obavezno šalji pismeno da imaš dokaz i arhivu.
  • Dogovori da ti na kraju da pristup tvojim korisničkim podacima tako da sama možeš mijenjati i dodavati sadržaj na svom webu. Neki dizajneri ti neće htjeti to dati ili će to izbjegavati. Nikako se nemoj uvaliti u mjesečno plaćanje “održavanja” u kojem ti nemaš pristup svojoj web stranici jer onda svaki put moraš čekati da ti on stavi tekst ili napravi bilo kakvu promjenu. Ti moraš biti vlasnica svog weba.
  • Ako ne znaš kako mijenjati/dodavati tekst na webu, a želiš to raditi sama, dogovori s njim kratku edukaciju, vrlo je jednostavno.

Kako provjeriti sve ovo? Pogledaj njegovu web stranicu, portfolio web stranica/platformi na kojima je radio, pročitaj recenzije što ljudi kažu o suradnji ili ga pitaj direktno.

Tko pita, ne skita.

 

5. Piši za ljude, a ne za “Narodne novine”

Ljudi na tvoj web dolaze radi sebe i toga kako im ti možeš pomoći, a ne zbog tebe.

Njih apsolutno ne zanimaju tvoje nerazumljive misije i vizije o tome kako želiš postati “lider na tržištu”, kao ni nerazumljive riječi.

Napiši im jasno i razumljivo kako im svojom uslugom ili proizvodom možeš doprinijeti, riješiti problem isl

 

6. Pokaži dokaz o svojoj stručnosti.

Ne, ne mislim na tvoje certifikate i beskonačno duge i bezlične popise edukacija već na primjer napiši nekoliko blog tekstova da vidimo da znaš o čemu pričaš, a obavezno dodaj i nekoliko recenzija klijenata.

7. Pazi koje fotke koristiš

Najbolje bi bilo da fotografije budu tvoje vlasništvo, ali ako nemaš svoje onda preuzmi besplatne na portalima poput Pixabay, Pexels, Unsplash.

Osim ako te baš ne svrbe pare u novčaniku, nemoj samo tako preuzimati tuđe fotografije na internetu jer su one nečije vlasništvo i zaštićene autorskim pravima zbog čega možeš dobiti kaznu.

(Pitaj mene, koja sam prije 15 godina platila u nagodbi par tisuća kuna tvrtki Getty images jer sam neovlašteno preuzela fotografiju koju sam stavila na web jednog projekta.)

 

8. Pazi na “slijepe ulice”

Svaka stranica tvog weba treba nekamo voditi.

Vode li nekamo tvoje stranice ili je sve puno slijepih ulica?

Zainteresiraš li čitatelja pa ga ostaviš pred zidom?

Rade li ti linkovi i kontakt forma? Imaš li ih uopće?

Imaš li jasne pozive na akciju nakon što zainteresiraš čitatelje?

Razmisli: što želiš da bude sljedeći korak tvojih pratitelja/kupaca nakon što pročitaju neki tekst?

Neka sve bude jasno i bez suvišnih koraka.

 

 

Izraditi kvalitetan web je posao koji zahtjeva trud i vrijeme, ali ti može donijeti puno veću vidljivost, snažniji brend i više prodaje.

Kad već ideš u tu investiciju, napravi to kako treba.

90% mojih klijentica nakon zajedničkog rada shvate da su prethodno bacile pare na postojeću web stranicu jer im ne donosi rezultate i da je trebaju potpuno preraditi/urediti.

Sreća pa u zajedničkom radu na edukacijama ili Akademiji “Izgradi uspješan biznis” stvaramo sve materijale koje tada samo trebaju prilagoditi i staviti na web, društvene mreže ili ponude kako bi mogle s lakoćom svoju top ponudu prodavati svojim idealnim klijentima po adekvatnoj cijeni.

Potrudi se da ne radiš stvari dvaput.

👉 Znam da ćete me zatrpati pitanjima koga ja preporučujem za izradu web stranica i edukacijskih platforma.

Nemojte 🙂 jer sam na godišnjem i neću moći odgovoriti, zašto ću vam napisati ovdje.

Ja već godinama radim s Grid media koji mi radi web stranicu, e-mail automatizacije, landing prodajne stranice, edukacijsku platformu za Akademiju “Izgradi uspješan biznis”… i prezadovoljna sam izradom, komunikacijom i korisničkom podrškom. Ako imaš neka pitanja vezano uz web, piši direktno njemu.

 

 

Eto. Iskoristi ljeto da središ svoj web jer čim klince pošaljemo u školu kreće nova poslovna godina 🙂

Dočekaj je spremna.

 

O autorici

Business, branding & success expert. Kroz edukacije, savjetovanja i Akademiju "Izgradi uspješan biznis" pomažem ti izgraditi uspješan biznis i brend u kojem imaš dovoljno vremena, profita i zadovoljstva. Biznis koji služi tebi, a ne ti njemu. E-mail za suradnje: marina@konekta.hr