Vodič: Kako pravilno koristiti hashtag za rast svog biznisa na Instagramu?

Vjerojatno si čula za hashtag, no možda u ovom trenutku ne znaš kako bi ti njegovo korištenje moglo pomoći u rastu tvog biznisa na Instagramu?

Pravilno korištenje hashtaga omogućuje ljudima da lakše pronađu tvoj sadržaj, povećat će ti doseg i broj pregleda, ali i omogućiti da te pronađu upravo idealni klijenti.

U ovom članku naučit ću te sve što trebaš znati kako koristiti hashtago kao dio marketinške strategije u svrhu unapređenja vidljivosti brenda i biznisa te povećavanja broja pratitelja/klijenata na Instagramu (čitaj – prodaje).

 

Što je hashtag i kako ga koristiti?

Hashtag oznake nam omogućuju organiziranje i grupiranje sadržaja iste tematike.

Njihova funkcija je povezati ljude i brendove koji imaju slične interese i vrijednosti.

Za hashtag koristimo oznaku # koju stavljamo ispred kombinacije slova, brojeva i emoji-a.
Na primjer:

#konekta

#2021

#:)

 

Na Instagramu sadržaj po hashtagu možeš naći ovdje:

 

 

 

 

 

 

 

Koristeći hashtag možeš pretraživati teme koje ti se sviđaju, ljude koje pratiš, nazive knjiga i bilo koji interes koji imaš, a tražilica će filtrirati one najnovije i najvažnije (kao kad koristiš ključne riječi na Google-u.)

Kad dodaš neki hashtag svom postu, on ga stavlja u „virtualnu ladicu“ pod tim nazivom i omogućava svim korisnicima Instagrama da ga tamo pronađu.

Na primjer, ako u tražilicu napišeš #marinakolar, izlistat će se svi postovi koje sam ja ili drugi označili tim hashtagom.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Ako već nisi, svakako zaprati moj Instagram Marina Kolar & Konekta kako bi prva dobila sve moje savjete za izgradnju uspješnijeg biznisa i brenda.)

Kao što pratiš ljude, možeš zapratiti i određeni hashtag, a kao biznis svakako možeš pozivati i svoje pratitelje da zaprate ili koriste neki tvoj hashtag.

 

 

Kako izabrati najbolji hashtag za svoj biznis?

1. Prvi korak je sjesti i razmisliti koje riječi bi mogle povezati tvoj biznis i pratitelje koje to zanima.

Ako ste lokalni OPG koji proizvodi ekološku hranu, znate da vaš idealni klijent kupuje vaše proizvode ne samo zbog toga što želi zdravu hranu, već jer njeguje životni stil u kojem mu je stalo do prirode, do budućnosti naše djece, do svog zdravlja i da kupuje od malih proizvođača iz principa.

Recimo da je naziv OPG-a OPG Veseli.

Dobar hashtag za vas bi bio #opgveseli

Ako pričamo o navikama vaših idealnih kupaca zanimljiv hastag je na primjer #kupujlokalno, #zdravahrana, #opg, #ekopovrce

Ako pričamo o zanimljivom motu ili brendiranom hashtagu koji bi vaši kupci mogli i rado koristili, možda bi to bilo #kupujveselo ili #kupujmoveseli

Dakle, razmisli o svom biznisu, djelatnosti, idealnim klijentima/kupcima i zapiši najmanje 30 prikladnih riječi koje bi mogla koristiti kao hashtag na svom poslovnom Instagram profilu.

 

 

2. Nakon što si sve stavila na papir, otvori Instagram i kreni istraživati hashtagove kako bi definirala upravo one koji ti mogu povećati vidljivost biznisa.

Istraži i svoju publiku.

Koji su to hashtagovi koje koriste i prate tvoji pratitelji?

U tražilicu upisuj pojmove koje si zapisala, a obrati pažnju i na povezane hashtagove koje ti Instagram nudi i ako su ti zanimljivi, zapiši i njih.

Što zapravo gledamo u tražilici?

Uz svaki hashtag vidjet ćete broj koji prikazuje koliko puta je taj hashtag korišten.

Možemo ih podijeliti u 3 kategorije – vrlo korišten, srednje korišten i slabo korišten hashtag.

 

 

Pogledajmo primjer brenda i brendiranja, s obzirom na to da je to jedna od stvari koju učim poduzetnike i freelancere na edukacijama i u Akademiji “Izgradi uspješan biznis”.

 

Vrlo korišten, trendy hashtag (do sad je postigao najveći doseg)
  • Vrlo korišten hashtag koji je relevantan za mene je na primjer #brand koji ima 34.8M objava na dan pisanja ovog članka.
  • Ako će moji idealni klijenti pretraživati tu riječ nema šanse da na početnoj stranici nađu moj sadržaj. Zbog velikog broja postova s tim hashtagom, prve objave mijenjaju se stalno.
  • Ako ćeš koristiti samo jako popularne hashtagove izgubit ćeš se u masi, no dobro ih je koristiti zbog toga što tim riječima utiskujete u um ključne riječi svog biznisa (brendirate se).
Srednje korišten hashtag (do sad je postigao srednji doseg)
  • #brendiranje ima 16.8K objava
  • Ovaj hashtag mi je relevantan i zanimljiv, na početnoj je stranici već nekoliko mojih objava i tu mi je prilika za bolje pozicioniranje.
Slabo korišten hashtag
  • Mojoj edukaciji naziv je Stvori svoj brend.
  • #stvorisvojbrend ima manje od 100 objava i sadržava isključivo moje objave.
  • To je personalizirani hashtag koji koristim, a namjera je s vremenom utisnuti ga u um mojih idealnih klijenata tako da kad ga vide i pročitaju, znaju da se radi o meni.  S obzirom na to da ga koristim samo ja (sve dok se netko drugi ne nakači na njega) to će biti na Instagramu jedan od najkraćih puteva do mene za sve one koji žele stvoriti snažan brend, povećati vidljivost, istaknuti se na tržištu i time povećati prodaju.

U objavi možete koristiti neki od popularnijih hashtagova sa širim dosegom, no pobrinite se da ga kombinirate s nekim manjim, vama relevantnijim hashtagom iz djelatnosti kojom se bavite.

U objavi o brendiranju ja ću vjerojatno koristiti kombinaciju sva tri hashtaga.

 

3. Kreiraj svoje brendirane hashtagove (toplo preporučujem)

Kad vidiš hashtag #justdoit ti sigurno znaš o kojem brendu se radi. 

E, to želimo postići.

Moj brendirani hashtag još je i #transformacijabiznisa kao i #tvojuspjesanbiznis koji spadaju u kategoriju slabo korištenog hashtaga, zbog čega predstavljaju i moju priliku da se njima istaknem i brendiram.

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Možeš koristiti i hashtagove vezano uz:

  • proizvode #eknjiga
  • lifestyle  #samasvojsef
  • događaje #konektaparty
  • lokacije #hrvatska
  • ključne riječi #prodaja
  • naglašavanje svog stava #samokazem
  • obilježavanja: #DanPlanetaZemlje

Postoje i programi koje možeš platiti za skeniranje i pronalazak relevantnih hashtagova poput Hashtagify, Keyhole, Top Hashtags, brand24 – no ja ih nisam koristila i mislim da sve što trebaš za ovaj zadatak i svoj profil možeš obaviti i „pješke“ u tražilici Instagrama.

 

5. Koliko hashtagova je pametno koristiti?

Ne postoji univerzalno pravilo koje govori koliko hashtagova po objavi treba koristiti.

Instagram dopušta 30 hashtagova  po objavi na feedu, dok je na Instagram story-u moguće iskoristiti najviše 10.

Nasumično nizanje hashtagova ispod svake objave nema smisla, umjesto toga od odabranih hashtagova izradi popis tvom biznisu najrelevantnijih.

Na storiju bih preporučila da obavezno koristiš hashtag, ali jedan do maksimalno tri.

Ja ih uz post ih obično koristim tri do deset.

Stručnjaci kažu da je važno da ne koristimo u svakom postu sve iste hashtagove (pa ih svakako kombinirajte.)

Koristi neke koji su važni za tvoj biznis, a dodaj i nekoliko specifično važnih za post koji objavljuješ.

Na kraju, želim s tobom podijeliti još neke tips&tricks koji će ti pomoći da na Instagramu budeš još uspješnija u korištenju hashtagova

  • Obrati pažnju na duljinu hashtaga – U moru internetskih članka možeš pronaći različita istraživanja koja govore o duljini hashtaga. Ne postoji strogo definirano pravilo, no preporuka je ne prelaziti 24 znaka po hashtagu. 
  • Ne koristi interpunkcijske znakove 
  • Redovito provjeravaj svoje Instagram uvide (eng. Insights.) Unutar njih možeš točno vidjeti koliki je broj prikaza objave stigao putem hashtaga.
  • Samo zato što određeni hashtag koristi neki influencer ili konkurencija, ne znači da ga trebaš koristiti i ti.
  • Ako tvoja publika dolazi iz hrvatskog govornog područja, nema smisla da koristiš samo engleske riječi kao hashtag.
  • Ako želiš da rečenicu koju koristiš bude lakše pročitati, slobodno koristi velika slova na početku svake riječi #EvoRecimoOvako
  • Ako koristiš kombinaciju nekoliko riječi, važno je da budu napisane spojeno.

 

 

Hashtagovi su samo jedan mali dio besplatnih marketinških aktivnosti koje ti mogu pomoći da bolje pozicioniraš svoj biznis i da se približiš svojim idealnim klijentima, što je ključno i za povećanje prodaje.

Iako ti digitalni marketing u ovom trenutku možda izgleda komplicirano, važno je da kao i u svemu ideš korak po korak kao i da iz procesa izbaciš suvišne zavoje.

Ne moraš znati sve, bitno je da naučiš samo osnovne efikasne strategije koje će ti pomoći da stvoriš svoj uspješni biznis.

Kroz moje edukacije i programe prošlo je stotine poduzetnika/ca koji su unaprijedili motivaciju, organizaciju, produktivnost, prodaju, stvorili snažan biznis i brend, a mogu pomoći i tebi da ostvariš svoj cilj.

 

Imaš biznis i želiš naučiti uspješno poslovati, prodavati i kreirati marketinške aktivnosti koje će davati rezultate?

Jedno mjesto na Akademiji "Izgradi uspješan biznis" čeka na tebe.
About the author

Certified business, branding & success expert. Posljednjih 19 godina stvaram uspješne osobne i poslovne priče. I vaša može biti jedna od njih. Imate pitanje, prijedlog ili tražite edukatoricu/predavačicu? Kontaktirajte me na marina@konekta.hr. Želim vam da ostvarite sve svoje potencijale. Marina