Kako prepoznati pravi trenutak da krenemo dalje, da nađemo novi/bolji posao, da otvorimo svoj biznis, da donesemo neke važne odluke?
Radeći s ljudima koji su spremni za “korak naprijed”, koji razvijaju svoje poduzetničke ideje ili pak s onima koji žele naći novi/bolji posao, često nailazim na stav da će “krenuti kad se osjećaju potpuno spremno”.
Kao poduzetnica i mentorica u potpunosti razumijem potrebu da ublažimo svaki strah i rizik koji imamo, kao i želju da postoji sigurnosna mreža koja će nas zaštititi od eventualnog pada.
Ipak, savjet koji vam danas mogu dati je – krenite prije negoli ste spremni!
Iako zvuči suludo – nije.
Zbog čega?
Nikada se nećete osjećati potpuno i apsolutno spremni “skočiti”.
Duboko u sebi već to i znate.
Čekanje “pravog trenutka” samo je izgovor koji vas onemogućava da postignete ono što želite biti i živjeti.
To znači da se neki od vas nikada neće ni usuditi niti svoj cilj ostvariti, dok će neki trebati početi prije negoli se osjećaju potpuno spremno.
Poznata uzrečica glasi – Ne moraš biti odličan da počneš, no moraš početi da bi postao odličan.
Ne moramo biti uspješni i prepoznati da bismo se usudili sudjelovati na poslovnim događajima.
Ne moramo imati savršen proizvod prije negoli ga ponudimo na tržištu.
Ne moramo biti mršavi da bismo se usudili pojaviti na grupnom vježbanju.
Ne moramo čekati da nam sadašnji posao iscijedi zadnju kap krvi i suza da bi mogli krenuti dalje bez osjećaja krivnje.
View this post on Instagram
Naš strah i perfekcionizam mogu nam oduzeti vrijedna iskustva i trenutke rasta.
Čime god da se bavite, prvi pokušaji vjerojatno neće biti dobri kakvi biste vi htjeli.
Prva fotografija bit će loša.
Prvi tekst bit će ti smiješan za godinu dana.
Prve grafike koje radiš će te izludjeti i trajat će satima da ih napraviš.
Prvi postovi neće potaknuti reakciju tvojih pratitelja.
Činit će ti se da baš svi imaju sve bolje od tebe.
🙂
Šapnem vam nešto?
Najbolji način da briljirate za godinu dana je da počnete već danas!
“Danas” i “sada” su uvijek najbolji trenuci za započeti.
To ne znači da ćete već danas svoju ideju podijeliti sa svijetom.
To znači da trebate početi danas kako bi u roku koji ste si zadali imali razvijenu ideju i kako bi mogli započeti biznis, na primjer.
To znači da ćete prvo napraviti detaljnu osobnu i poslovnu analizu da vidite koja vam je startna pozicija i u kojem bi smjeru bilo najpametnije krenuti kako bi izbjegli moguće greške.
U međuvremenu možete učiti, povezivati se, educirati se, razvijati i brusiti svoju poslovnu ideju, tražiti mentora i planirati.
Upravo su to aktivnosti koje će vam omogućiti da se u tom trenutku osjećate spremnije početi.
Ako trebate sredstva za sufinanciranje proizvodnje ili za pokretanje biznisa bez kojih ne možete početi – počnite već danas i informirajte se o mogućnostima su/financiranja i potpora koje su vam dostupne, a ima ih uistinu mnogo.
Ako trebate znanje o tome kako pokrenuti svoj biznis ili napisati poslovni plan, počnite već danas i uključite se u edukacije, webinare ili nađite primjere na internetu.
Započnite prije nego netko drugi realizira tu ideju/proizvod ili pak na neki drugi način riješi problem koji taj kupac ima.
Ako ne znate što zapravo želite pa iz tog razloga nikako da definirate svoj cilj i krenete – jačajte svoje kompetencije, osvijestite svoje potencijale i s vremenom ćete sami sebi reći: ma ne mogu vjerovati, bilo mi je cijelo vrijeme pred nosom.
To se i meni desilo.
Suprug mi je već davno govorio – ti bi trebala otvoriti svoju tvrtku za edukacije, jer to radiš već godinama i u tome si najbolja.
Ja sam rekla – “ma nije ti to sam tak”.
Konekta je produkt moje potrage za svojom životnom svrhom, a početak tog puta počeo se stvarati 2012. nakon što sam završila edukaciju po CH-Q metodi, a 2014. postala i trenerica CH-Q metode.
U jednom trenutku sve mi je postalo jasno kao dan, a opet, trebalo mi je 3 godine da u sebi i izvan sebe stvorim sve preduvjete i otvorim Konektu.
I dalje sam trebala “skočiti” prije nego sam se osjećala potpuno spremna 🙂I nisam požalila ni trenutka.
Suprug je bio u pravu od samog početka, ali trebala sam to napraviti na svoj način.
Što ti mogu savjetovati?
Think big & go small.
Nakon što napraviš detaljnu analizu, postavi ciljeve na način tako da ih možeš lako pretvoriti u svoje poslovne rezultate.
Definiraj svoju top ponudu i adekvatne cijene.
Definiraj avatar idealnog klijenta koji će biti i više nego sretan što od tebe kupuje svoje rješenje kroz tvoj proizvod ili uslugu.
Traži recenzije svoje zadovoljne klijente.
Samo kreni i popravljaj po putu.
Imaj veliku sliku očekivanog rezultata na pameti dok svoje ciljeve razlamaš u male i izvedive korake.
Nemojte da te paralizira vizija tvrtke ili sebe za 5 godina koju želiš postići i želja da se to realizira “odmah”.
Fokusiraj se na ono što možeš učiniti danas i sustavno čini male korake prema željenom rezultatu.
Da bismo postigli uspjeh, trebat će nam više od sjajnog proizvoda ili usluge.
Treba nam temelj – a to je razumijevanje svojih sposobnosti, mogućnosti i kompetencija.
Treba nam vjera u sebe i u ono što radimo.
Kada definiramo svoj cilj, nadvladamo svoje strahove, preuzmemo rizik i krenemo, to je put koji će nas do našeg cilja i uspjeha i dovesti.
I to sigurno neće biti preko noći, ali za one koji odluče krenuti naprijed, definitivno će se desiti.
__________________________________
Želiš izgraditi uspješan biznis – biznis koji služi tebi, a ne ti njemu?
ZA POČETAK, PRETPLATI SE NA MOJ NEWSLETTER ZA JOŠ SAVJETA ZA TVOJ USPJEŠAN BIZNIS I BREND