Koja je razlika između pozitivne i kvalitetne recenzije i zašto ih nemaš dovoljno?

Ako u ovom trenutku imaš biznis, a na svojoj Facebook stranici i Google recenzijama nemaš bar 10 kvalitetnih recenzija, brzo čitaj ovaj članak i baci se na posao, jer bez njih te nitko od potencijalnih kupaca ne shvaća ozbiljno.

Recenzija (lat. recensio < re + censere: prosuditi) je pismeni kritički iskaz odnosno subjektivna ocjena o vašem radu, usluzi ili proizvodu.

Ukratko, recenzija je subjektivno mišljenje tvojih kupaca o tvom radu/usluzi ili proizvodu.

Istraživanja pokazuju da 91% ljudi redovito ili povremeno čita online recenzije, dok čak 84% vjeruje u online recenzije koliko i u osobnu preporuku.

Povjerenje je u prodaji ključno, jer ako osoba nema povjerenje u tebe ili tvoj proizvod, nikad ga neće ni kupiti.

Jednom mi se javila poduzetnica koja nije poznavala nikog od mojih klijenata, no pročitala je online recenzije i rekla „Javila sam vam se jer sam vidjela da imate odlične recenzije i jer ste pomogli mnogima, pa vjerujem da možete pomoći i meni“.

To je takozvani „social proof“ i ljudima obično ne treba više od toga da donesu odluku.

Unatoč tome, i dalje glavnina biznisa i brendova ne koriste dovoljno ovu fantastičnu mogućnost.

Zašto?

Možda ti je neugodno, možda ne znaš kako bi je zatražila, možda čekaš da je kupac napiše sam (što će se prije desiti ako ga razočaraš nego ako dobro odradiš svoj posao), možda jednostavno ne znaš što bi napisala…

Sve mi je jasno.

No, ako i sama znaš da ne kupuješ proizvode/usluge koji nemaju dobre recenzije, ima li smisla da i dalje za svoj biznis ne tražiš i ne dobivaš kvalitetne recenzije?

To je isto kao kad imaš dobar proizvod/uslugu, ali se ne baviš prodajom jer ti je bed prodavati, pa se poslije čudiš jer je prodaja slaba.

(I to ti se dešava? Nije problem, uskoro kreće nova grupa Akademije „Izgradi uspješan biznis“.)

Dragi moji vlasnici/ce biznisa, sve se to da i mora naučiti.

Ako želiš uspješno poslovanje, traženje recenzija na adekvatan način moraš staviti u svoj radni plan već danas.

Trebaš naučiti kako ih tražiti bez nelagode, ali trebaš znati i kako reagirati kad primiš dobru, lošu ili lažnu recenziju, kao i kako koristiti analizu recenzija za unaprjeđenje kvalitete rada svog tima i biznisa.

Velika je razlika između pozitivne recenzije i kvalitetne recenzije koja tvojim potencijalnim klijentima pomaže da donesu informiranu odluku o kupnji i koja će za tvoju buduću prodaju raditi čudesa.

Dat ću ti primjer.

Prije sam recenzije tražila na način koji mi je donio brdo dobrih recenzija na Facebooku i Google recenzijama poput ove:

Raditi s Marinom je bilo sjajno, preporučujem svima!”

ili

Najbolja investicija ikad!“

Lijepo je dobiti ovakvu dobru recenziju. ALI.

Nakon nekog vremena shvatila sam da iako je takva recenzija pozitivna, da ne pomaže potencijalnom klijentu da shvati na čemu je klijentica sudjelovala, što mogu očekivati u radu sa mnom, što sam joj konkretno pomogla unaprijediti i koji su rezultati.

A upravo radi toga se dešava kupnja (ili ne).

Kreirala sam nove scenarije i nove upite kojima sam tražila recenzije, a novi način dao je i drugačije rezultate – počela sam dobivati više kvalitetnih, višestruko iskoristivih recenzija poput ove:

Nisam bila zadovoljna poslovanjem svoje tvrtke ni prodajom, a uvijek sam previše radila da bih „imala vremena“ unaprjeđivati svoj biznis. Akademija „Izgradi uspješan biznis“ vratila mi je prijeko potreban fokus, dala mi znanja koja nisam imala (a bila su mi nužna da poslujem uspješno poput zdravih temelja, prodaje i brendiranja), kao i samopouzdanje da mogu raditi posao koji volim, imajući dovoljno profita i vremena za privatan život. Žao mi je jedino što za Akademiju nisam saznala ranije.”

 

ALI, tu nije kraj.

Kad dobijete kvalitetnu recenziju, ima toliko načina na koji je možete koristiti u svrhu poboljšanja prodaje, stvaranja snažnog brenda, ali i za nastavak građenja kvalitetnog odnosa s klijentima.

No, ostavimo nešto materijala i za druge članke 🙂

Želiš da tvoj biznis radi za tebe dok ti spavaš?

Počni se baviti recenzijama na adekvatan način.

____________________
Trebaš pomoć u tome?

 „Recenzije i osvrti – Kako ih zatražiti, dobiti i koristiti u svrhu pozicioniranja i povećanja prodaje?“  E-knjiga/radni listići/scenariji koje odmah možeš koristiti (72 str), a koja će ti pomoći da tražiš/dobiješ/koristiš kvalitetne recenzije koje će za tvoju prodaju raditi čudesa.

Ova e-knjiga je savršena za tebe ako:

·      nemaš običaj tražiti recenzije

·      neugodno ti je tražiti recenzije

·      ne znaš kako zatražiti recenzije

·      ne reagiraš adekvatno na dobivene dobre, negativne ili lažne recenzije

·      ne znaš kako koristiti dobivene recenzije u svrhu unaprjeđenja prodaje i rasta svog biznisa.

 

POGLEDAJ BESPLATNO PRVE STRANICE I NARUČI ODMAH

Kupiš jednom, koristiš zauvijek.

E-knjiga je praktičan priručnik s obiljem konkretnih primjera, predložaka i savjeta koji su mi olakšali da spremnije zatražim kvalitetne recenzije u svrhu povećanja vidljivosti, pozicioniranja na tržištu i izgradnje povjerenja s potencijalnim klijenticama. Sada je i mojim klijenticama puno lakše napisati recenziju jer samo odgovaraju na konkretna pitanja i ne trebaju razbijati glavu o tome što da napišu, od kud da počnu i kako da sastave nešto smisleno (jer upravo zbog navedenog su prije neke odustale ili odgađale pisanje recenzije).
Odličan vodič koji opisuje sve moguće situacije i daje odmah primjenjiva rješenja. Preporučila bih je svakome tko želi podići standarde u svome poslovanju i kroz recenzije graditi povjerenje s potencijalnim klijentima.

Suazana Kolarić hipno i aromaterapeut
Suzana Kolarić
Aroma&hipnoterapeut, Amigdala aromaterapija

Prelistaj prvih 9 stranica e-knjige

Recenzije i osvrti - kako ih zatražiti, dobiti i koristiti u svrhu pozicioniranja i povećanja prodaje?
About the author

Certified business, branding & success expert. Posljednjih 19 godina stvaram uspješne osobne i poslovne priče. I vaša može biti jedna od njih. Imate pitanje, prijedlog ili tražite edukatoricu/predavačicu? Kontaktirajte me na marina@konekta.hr. Želim vam da ostvarite sve svoje potencijale. Marina