Kako uspješno prodavati ako mrzite prodaju?
Budimo iskreni, mnogi poduzetnici mrze prodaju.
Ako ste i vi jedni od njih, a želite voditi uspješan, smislen i profitabilan biznis, moram vas razočarati – postoje stvari koje volimo raditi i one koje moramo raditi.
Ako koristite prave strategije, s vremenom prodaju možete i zavoljeti ili barem biti ravnodušni prema njoj.
Prodaja je jedan od temelja uspješnog poslovanja i bez prodaje mi zapravo nemamo biznis.
Moja poznanica je vlasnica brenda koji mi osobno jako sviđa.
Otvoreno je rekla da ona mrzi prodavati, da to “nije njen dio posla” i da u tu svrhu ima zaposlene prodavače.
Dio koji je propustila je to da je ona hodajuća reklama svog brenda.
Htjela ili ne, svaki put kad je pričala sa zainteresiranima ostavljala je dojam kao da ni sama dovoljno ne vjeruje u svoj brend i ono što radi.
To vam je kao da hodate po gradu s natpisom na čelu „Ma dajte, to što ja radim i nije nešto posebno vrijedno, nemojte to kupiti“.
Ne moram ni reći da je njezin biznis poslovao jako loše.
Bez brige, nije ona jedina.
Dan Pink , autor knjige “To Sell Is Human” proveo je istraživanje o percepciji prodaje.
Zamolio je ispitanike da mu kažu prve riječi koje im padnu na pamet kad čuju riječ„prodaja“.
Od svih odgovora čak 85% odgovora imalo je negativne konotacije poput „ljigavo“, „napadno“, „manipulativno“ ili „teško“.
Takva percepcija prodaje može biti posljedica naših prijašnjih iskustava s lošim prodavačima, no to ne znači da i mi trebamo biti takav prodavač.
Dijelim s vama 5 načina kako možemo uspješnije prodavati, čak i ako ne volimo prodavati.
1.Da bi mogli drugačije i uspješnije prodavati, prvo mi moramo promijeniti percepciju prodaje.
Ja to s klijentima radim i u procesu razvoja njihove brend strategije kada između ostalog imaju prilike vidjeti koliku vrijednost nude svojim klijentima, na koji način nekome njihov proizvod/usluga može pomoći i zbog čega su drugačiji.
U tom procesu imaju prilike spoznati pravu vrijednost onoga što prodaju i nadalje samopouzdanije nude svoju uslugu ili proizvod.
2. Važno je dodati vrijednost odnosno pomagati klijentima, umjesto da im prodajete i “uvaljujete”.
Klijente ne zanima naša tradicija, strojevi, educirani zaposlenici i tehničke karakteristike proizvoda, njih zanima samo jedna stvar – “Što tu ima za mene i kako mi možete pomoći da riješim svoju želju/potrebu/problem?”
Pitajte i slušajte svoje klijente, a onda im pomognite.
3. Nemojte prodavati, zagovarajte.
Velika je razlika kad recitirate napamet naučen tekst o svom proizvodu ili kad iz srca pričate o njemu jer u njega vjerujete.
Kad sam radila kao voditeljica prodaje za područje Hrvatske za jedan inozemni brend, ja sam svaki ugovor sklopila jer su partneri bili oduševljeni koliko sam ja bila oduševljena i vjerovala u taj proizvod. Ako vi ne vjerujete u to što prodajete, neće ni drugi.
4. Kreirajte kvalitetan sadržaj koji će prodavati umjesto vas.
Kad pomažete klijentima riješiti neki problem, želju ili potrebu, nikad se nećete osjećati ljigavo ili napasno u procesu prodaje.
Naprotiv, s ponosom ćete komunicirati svoj “glas”, provoditi svoju brend strategiju i stvarati odnose sa svojim idealnim kupcima.
Prodavat ćete bez da imate osjećaj da prodajete.
5. Naučite prodajne razgovore.
Da, sve se vrti oko psihologije i postoje prodajni scenariji koje valja naučiti.
Iako ih nema smisla naučiti na pamet, važno je znati kako bi prodajni scenarij trebao izgledati kako bi mogli u pravom trenutku reagirati i ponuditi ono što klijent treba.
Ako se i vama dešava da sjajno radite svoju djelatnost i znate da to što radite ima vrijednost, ali kad trebate prodavati postanete nesigurni, ne znate što reći i strah vas je odbijanja, vrijeme je da promijenite svoju percepciju prodaje i naučite efikasne strategije prodavanja bez da se osjećate kao da nekome nešto uvaljujete.
Ako ste mali poduzetnik, bez te vještine nećete moći uspješno poslovati i ostvariti dovoljan broj kupaca te stabilne prihode.
Još uvijek vas je “strah” prodaje?
Što mislite, što će manje “boljeti”:
a) Naučiti prodaju i brendirati se s ugodom?
b) Izgubiti svoj biznis radi premale prodaje i vidljivosti?
Točan odgovor za svakog poduzetnika koji želi opstati i prosperirati ipak je A.
Krenite u akciju.
__________________________________
Hej, želiš organizirati uspješne prodajne akcije i darivanja koja ti donose idealne klijente, vidljivost i profit?
OVDJE sam za tebe pripremila besplatne edukacije koje odmah možeš pogledati i unaprijediti svoju prodaju.
Klikni i kreni.