Jesi li već povisila cijene svojih proizvoda/usluga ili tek razmišljaš kada i kako to napraviti?
Jedan od glavnih razloga zbog čega poduzetnice odgađaju promjenu cijena je to što se boje da će time razljutiti svoje klijente, izgubiti ih i dovesti svoj biznis u rizik.
No, je li to stvarno istina?
Pogledaj činjenice.
Ako rastu cijena sirovina i energenata, trošak plaća, opreme i softvera, tvoji životni i poslovni troškovi, a ako su cijene tvojih proizvoda i usluga ostale jednake, to znači samo jedno – tvoja zarada se stalno smanjuje.
Pogledaj način na koji radiš i vrijednost koju daješ svojim klijentima. Posluješ li dobro i isplativo? Zarađuješ li koliko bi htjela i mogla?
Ako je tvoj odgovor ne, nisi jedina.
Sudionice moje Akademije “Izgradi uspješan biznis” vrlo brzo kroz zajednički rad shvate kako neadekvatnim cijenama podcjenjuju svoj rad i trud, kako se iscrpljuju pokušavajući “svima biti sve” te da nisu stvorile marketinšku kampanju oko potreba svog idealnog klijenta zbog čega ne prodaju koliko bi mogle – ali i kako je sve to vrlo brzo moguće promijeniti.
Ima li druge opcije? Ako želiš biti šefica svog biznisa umjesto njegova premorena potplaćena radnica – zapravo i nema.
Ovo je 5 razloga zbog kojih bi trebala povećati svoje cijene – sada.
Razlog 1: Tvoji su se poslovni troškovi povećali.
Nikome ne činiš uslugu ako svoje cijene držiš ispod točke pokrivanja jer ćeš tako samo nastaviti podcjenjivati sebe i svoj proizvod/uslugu te odvesti svoj biznis u propast.
Razlog 2. Želiš poboljšati poziciju na tržištu.
Možda si do sad radila s velikim brojem ljudi koji su od tebe kupovali uslugu niske vrijednosti/cijene, a sad želiš da tvoji idealni klijenti kupuju tvoju top ponudu. Možda želiš postati prepoznata kao tvrtka/stručnjak koja je specijalizirana za rješavanje problema/želja/potreba svojih idealnih klijenata.
Promjena cijene (uz redefiniranje vrijednosti i percepcije vrijednosti koju nudiš kroz marketinšku strategiju) će ti pomoći da se bolje pozicioniraš.
Razlog 3: Želiš raditi manje i kvalitetnije, a zarađivati isto ili više.
Ovo je skroz legitiman razlog radi kojeg se ne trebaš nikome opravdavati.
Kad sam počela raditi s poduzetnicima, glavninu vremena radila sam individualna savjetovanja. Nekoliko mi je idealnih klijentica otvoreno reklo da je iznenađeno “niskom cijenom s obzirom na vrijednost koju dobivaju”. (Zapamtite, niža cijena uvijek izaziva sumnju.)
Zbog moje “pristupačnosti” lista čekanja za termin je rasla, a ja sam osjećala sve veći pritisak jer koliko god sam se trudila jednostavno nisam mogla obraditi toliki broj klijenata.
Znala sam da je vrijeme za time-out: napravila sam analizu, reorganizaciju biznisa i povećanje cijena, a marketinšku kampanju usmjerila idealnim klijenticama.
To može i tebi donijeti mnogostruke benefite: možeš raditi s manje klijenata i pružiti im još više vrijednosti, imat ćeš dovoljno vremena (i novaca) da razvijaš svoj biznis, nećeš se osjećati stalno preopterećeno i više ćeš uživati u svom poslu.
Razlog 4: Svojim uslugama pružaš veću vrijednost nego si pružala ranije
Kako vrijeme prolazi, sigurno testiraš i unaprjeđuješ svoje programe i usluge.
Ulažeš u sebe i svoje znanje (bar bi trebala) zbog čega postaješ iskusnija i vjerojatno danas možeš puno brže riješiti problem/želju/potrebu klijentima nego ranije.
Možda si u program dodala bonus materijale i pojednostavila sustav koji vodi klijente do rezultata.
Ako je tako, sad si provider premium usluge s niskim cijenama, a zbog inflacije zarađuješ puno manje. Kakvog to smisla ima?
Ako je vrijednost usluge porasla, razumljivo je da raste i cijena.
I mojoj Akademiji “Izgradi uspješan biznis” je rasla cijena, ali je vrijednost također višestruko porasla (kao i moja ekspertiza).
To znaju i sudionice koje i dalje često kažu da su “s obzirom na sve što su dobile i dalje platile puno manje nego Akademija zapravo vrijedi).
Kad se dovedeš u situaciju da radiš premium uslugu za kikiriki, vjerojatno ćete smatrati da to nije fer, počet ćeš zamjerati klijentima ili konkurenciji, odbijati određene poslove jer “nisu vrijedni tvog truda s obzirom na cijenu” ili pak ćeš biti u napasti pružiti manju vrijednost jer klijent “ne plaća dovoljno”.
Hej, nije klijent za to kriv – ti ste odredila tu cijenu.
Ti si ta koja podcjenjuje i potplaćuje sebe.
Transformiraj svoj biznis, povećaj cijenu, pokaži vrijednost koju nudiš, fokusiraj se na svoje idealne klijente i makni se iz tog začaranog kruga.
Razlog 5: Ne moraš imati razlog za podizanje cijena
Gle, ako si kao prosječna poduzetnica ionako već ionako sjajno radiš svoj posao i podcjenjuješ svoj rad. Radeći na takav način nikad nećeš doći tamo gdje želiš biti.
Neke torbice koštaju 100 kuna, neke koštaju 100.000 kuna. Svaka ima svoj dio tržišta.
Tvoj biznis – tvoje cijene – tvoja odluka.
No, nemoj zaboraviti da percepcija vrijednosti uvijek mora biti veća od cijene.
Ne zaboravi kreirati marketinške aktivnosti usmjerene idealnim klijentima, postaviti efikasan sustav prodaje i brendirati se tako da ljudi požele kupiti baš od tebe.
(Ako znaš da imaš odličnu uslugu i da pružaš vrijednost kupcima, ali želiš da tvoj biznis posluje i zarađuje bolje, uključi se u Akademiju “Izgradi uspješan biznis” gdje ćeš uz konkretne upute i mentorsku podršku u grupi imati prilike presložiti temelje svog poslovanja, vidljivosti i prodaje te postići vidljive rezultate i level-up.
Naravno, obrađujemo i definiranje top ponude, adekvatne cijene, idealne klijente i marketinške aktivnosti/prodajne ponude na koje će oni itekako reagirati. Nova generacija počinje 6.10.)
View this post on Instagram
Nije cilj u biznisu raditi s najviše kupaca i ubiti se po putu, nego raditi sa zadovoljstvom sa svojim idealnim klijentima koji trebaju i traže upravo ono što ti nudiš i spremni su za svoje rješenje platiti adekvatnu cijenu.
Stvori biznis koji služi tebi i koji ti donosi dovoljno profita, vremena i zadovoljstva.
Jednostavnije je nego što misliš 🙂
P.S. Jesi li već skinula moju besplatnu e-knjigu “Kako definirati adekvatne cijene?. Što čekaš? Učini to klikom OVDJE.
Moje ime je Marina Kolar i stručnjakinja sam za razvoj uspješnih biznisa i brendova.
Kroz edukacije i online Akademiju “Izgradi uspješan biznis” pomažem poduzetnicama izgraditi biznis uz koji mogu stvoriti dovoljno profita, vremena i zadovoljstva radeći sa svojim idealnim klijentima.
Biznis koji služi tebi (a ne ti njemu).