Kako izgraditi biznis koji služi nama, a ne mi njemu?

Ako si poput prosječne poduzetnice, prije nego si pokrenula svoj biznis radila si za poslodavca i onda odlučila da želiš biti „sama svoj šef“.

Neke je privukla mogućnost da imaju svoj mir i slobodu, neke mogućnost veće zarade, mogućnost utjecaja, a neke fleksibilno radno vrijeme.

 

U nekom trenutku pomislila si: „Pa ako svoju djelatnost znam dobro raditi kod svog poslodavca, zašto to ne bi mogla raditi u svom biznisu?“

Unatoč možda strahu od nepoznatog, hrabro si i entuzijastično skočila u poduzetničku avanturu.

Poduzetnicima uglavnom nije problem raditi i vole svoj posao,  no većini se ipak desi da koliko god da radili i trudili se, često i dalje nemaju željene vidljivosti, klijenata, zarade ni slobode.

 

Odjednom, umjesto da imaju biznis koji služi njima, oni postanu sluge svom biznisu, osjećaju se preopterećeno i kao da tapkaju na mjestu.

Znaju da imaju dobar proizvod/uslugu, no stvari se jednostavno ne razvijaju brzinom kojom bi htjeli.

Nije ni čudo da su mnogi mali poduzetnici iscrpljeni i pitaju se „U čemu je problem?“

Pa hajdemo vidjeti u čemu je zapravo problem.

 

Ove godine uzela sam poslovnu pauzu od 6 mjeseci i nakon što sam se vratila prvo sam putem newslettera provjerila sa svojom zajednicom poduzetnika/ca gdje se nalaze osobno i poslovno.

Glavnina je odgovorila da se svakodnevno muči s nekim od ovih izazova:
  • osjećaj da nemaju kontrolu u svom biznisu
  • preplavljenost obvezama i strahovima, nedostatak vremena
  • grižnja savjesti jer „nisam dovoljno prisutna ni doma ni u biznisu“
  • ne znaju kako postaviti granice, često požele odustati
  • nemaju dovoljno klijenata i ne zarađuju dovoljno
  • vrte se u krug i nikako da naprave željeni level-up

Možda je teško povjerovati da se mali poduzetnik koji ima dobar proizvod/uslugu i koji vrijedno radi –  6 mjeseci ne pomakne s mjesta, no takvih situacija zapravo ima jako puno.

Zbog čega se to dešava?

Mi naš biznis najčešće pokrećemo iz naše „radničke perspektive“ i tipičan poduzetnik u svom biznisu radi ono što najbolje zna – radi svoju djelatnost.

Ono što na početku ne znamo (ali saznamo kasnije, najčešće na svojim greškama) je da su raditi svoju djelatnost i voditi biznis dvije potpuno različite stvari.

Naš „unutarnji radnik“ voli izrađivati proizvode ili usluge kojima se bavimo, ima puno ideja i nije mu problem raditi prekovremeno, ali on ne zna što je sve potrebno da bi vodio uspješan biznis jer to nikad nije radio. On najčešće ne zna uspješno prodavati s lakoćom jer to nikad nije učio.

On samo (naivno) voli i želi raditi svoju djelatnost i misli da će to biti dovoljno, no nijedan biznis ne može uspješno poslovati ako ima samo radnike.

Kao što nijedan biznis ne može uspješno poslovati ako ima samo menadžere.

Za uspješan biznis moramo imati oboje odnosno, ako nekoga ne zaposlimo da nam vodi biznis ili prodaju, ti moraš BITI oboje.

„Radnički“ dio nas je na početku možda rekao „Ma nećemo sad komplicirati s planiranjem i strategijama, pa ja već znam što ćemo raditi i kome to treba, otvorit ću profil na društvenim mrežama, kupci će to jedva dočekati“.

A onda se to ne desi.

Umjesto da se u tom trenutku krenu baviti reorganizacijom biznisa ili učenjem prodaje, poduzetnici opet posežu za onime što najbolje znaju – rade još više, ali krive stvari i to ne stvara željenu promjenu.

Ako ne znamo koje sve ključne poslovne i prodajne aktivnosti moramo napraviti kako bi nam poslovanje bilo uspješnije i lakše, vrlo je vjerojatno da ćemo otići u posve krivom smjeru, bez da smo toga uopće svjesni. I onda se samo jednog dana nađemo kako se vrtimo na tom poduzetničkom ringišpilu koji ne znamo zaustaviti.

Prevelik broj poduzetnika nikad ne nikad ne osposobi svog unutarnjeg menadžera (a za vanjskog nema sredstva da ga zaposli), sustavno radi kardinalne poslovne pogreške, muči se i na kraju propadne.

Ne jer nisu dobro radili svoju djelatnost, nego jer nisu (dobro) vodili svoj biznis.

Ono što moramo znati je:

To što dobro radimo svoju djelatnost ne čini nas uspješnim poduzetnikom.

To što vrijedno i puno radimo ne garantira da ćemo imati dovoljno kupaca i prodaje.

Ako i ti u ovom trenutku imaš osjećaj da plešeš taj „poduzetnički tango“ (jedan naprijed, natrag dva) ili pak da „plešeš u krug“, ako se osjećaš frustrirano i nezadovoljno, moraš znati da sve to zapravo možeš vrlo jednostavno promijeniti.

Prvo moraš provjeriti jesi li gradila svoju „poslovnu“ kuću od temelja ili od krova.

Naime, kad sam se nakon spomenute poslovne neaktivnosti od 6 mjeseci vratila u ured, ja sam prvo napravila temeljne poslovne aktivnosti.

Zbog toga što uvijek krećem od temelja, uvijek mogu napraviti poslovni level-up: revidirala sam temelje svog poslovanja i ciljeve, ispitala i definirala trenutne potrebe potencijalnih klijenata, izradila program, provela prodajni lijevak za mog idealnog klijenta i niti mjesec dana od povratka na posao već imala sve popunjene termine idealnim klijentima s kojima radim na izgradnji uspješnog biznisa i unaprjeđenju prodaje.

Ako ne radimo „temeljne“ poslovne aktivnosti, uvijek ćemo biti sluge svom biznisu, umjesto da stvorimo biznis koji služi nama i koji nam generira vrijeme, zadovoljstvo i profit.

Kraj godine je savršeno vrijeme za analizu pa te pozivam da u nekoliko minuta provjeriš imaš li ti postavljene dobre temelje svog biznisa:
  1. Analiza osobnog i poslovnog stanja –napravila si detaljnu analizu poslovanja i u svakom trenutku znaš što u poduzetništvu i za tvoj biznis ima najviše smisla. Znaš kako to postići s najmanje truda i vremena.
  2. Moja biznis pravila – osjećaš se kao vlasnik, a ne sluga biznisu i svojim kupcima.
  3. Efikasno upravljanje vremenom i prioritetima– svaki dan znaš koje prioritete trebaš odraditi kako bi postigla svoj poslovni cilj, što ti omogućuje da si na kraju dana zadovoljna i odrađenim i slobodnim vremenom.
  4. Imaš cilj – koji ti služi kao kompas i uz koji u svakom trenutku možeš napraviti plan i strategiju.
  5. Zdravi financijski temelji – uz koje svaki trenutak znaš što moraš napraviti da ostvariš svoj financijski cilj.
  6. Definiranje top proizvoda/usluga –prodaješ svoju top ponudu što ti omogućava da si pozicionirana na tržištu tamo gdje zaslužuješ biti. Prodaješ u dovoljnom broju/količini.
  7. Definiranje adekvatne cijene – uz koje privlačiš idealne klijente i osjećaš se zadovoljno i poštovano.
  8. Stvaranje sustava – imaš sustav uz koje širiiš svoj posao bez da gubiš živce i zapošljavaš prave ljude koji su ti odterećenje, a ne opterećenje
  9. Uspješna prodaja – naučila si prodaju i brendiranje i radiš je uspješno i s lakoćom
  10. Skaliranje biznisa – raditš manje, daješ veću vrijednost klijentima, a zarađuješ više.

Kad svoj biznis gradiš na takav način – od temelja, takvu “kuću” ne može otpuhati vjetar, potopiti poplava, uništiti pandemija, osobne ne/prilike i što god da se desi uvijek ćeš u svom biznisu moći napraviti level-up i to bar nekoliko puta brže i efikasnije.

Što čekaš, kreni u akciju 🙂

 

Kako ti ja mogu pomoći izgradiš svoj uspješan biznis u kojem imaš i vrijeme i profit i zadovoljstvo, pročitaj OVDJE.

Moje ime je Marina Kolar i stručnjakinja sam za razvoj uspješanih, smislenih i profitabilnih biznisa. 

Kroz edukacije, savjetovanja i mentorske programe pomažem poduzetnicima izgraditi uspješan biznis u kojem imaju i vrijeme i profit i zadovoljstvo. 

Biznis koji služi tebi, a ne ti njemu.

O autorici

Business, branding & success expert. Kroz edukacije, savjetovanja i Akademiju "Izgradi uspješan biznis" pomažem ti izgraditi uspješan biznis i brend u kojem imaš dovoljno vremena, profita i zadovoljstva. Biznis koji služi tebi, a ne ti njemu. E-mail za suradnje: marina@konekta.hr