Kako osigurati da ti se prodaja dešava sustavno, a ne slučajno?

Dešava li ti se ponekad frustrirajuć period u kojima prodaja stagnira, upiti se prorijede, a tvoja zabrinutost raste?

 

Mnogi biznisi se suočavaju ili s problemom premale prodaje ili pak stagnacijom prodaje u određenim periodima godine.

Možeš li utjecati na to da tvoja prodaja cijele godine postane sustavna, a ne slučajna?

Apsolutno.

 

Bilo da vodiš mali biznis u kojem si zadovoljna prodajom koju želiš poboljšati (na primjer, želiš povećati prodaju u trenutno slabijim sezonalnim razdobljima) ili pak vodiš biznis u kojem je prodaja premala i moraš je hitno povećati kako bi opstala na tržištu, moraš imati jasnu strategiju rasta i prodaje.

Iz mog iskustva rada s poduzetnicima koji ne postižu željene prodajne i poslovne rezultate, većina nema nikakvu prodajnu strategiju osim povremeno se pojaviti na društvenim mrežama i povremeno platiti oglas.

To nije strategija i naravno da ne daje rezultate.

Što moraš napraviti ako želiš da tvoja “slučajna” prodaja postane sustavna cijele godine?

 

1. Za početak, moraš znati ZAŠTO se u tvom biznisu desio nedostatak ili stagnacija prodaje.

Jesi li napravila barem brzu analizu i do kojih si zaključaka došla?

Mali biznisi često ne upravljaju prodajom: nemaju strategiju, ne rade analize, ne rade aktivno prodaju, ne prate rezultate i ne prilagođavaju strategiju temeljem naučenih lekcija.

Čak i kad tvoja prodaja stagnira, kupci i dalje imaju potrebu i novac i kupuju – samo vjerojatno od boljih prodavača.

Kad definiraš što su konkretni problemi i nedostaci manjka prodaje, moći ćeš aktivno utjecati na promjenu svoje situacije.

Kreni s brzom analizom koju ti poklanjam i već za nekoliko minuta saznaj gdje se ti i tvoj biznis nalazite.

 

2. Prestani percipirati nedostatak prodaje kao situaciju nad kojom ti nemaš utjecaj.

Gle, ako ti nemaš utjecaj nad svojom prodajom, a tko onda ima? 🙂

Nedavno mi je sudionica mentorskog programa “Uspješna prodaja za male poduzetnice”, vlasnica fitness studija rekla kako joj ljeti na treninge dolazi značajno manje vježbača.

To se dešava većini fitness studija i većina će to prihvatiti i reći “da, ljeto je mrtva sezona, jednostavno je tako” i čekati jesen i bolja vremena”, no ne i mi u ovom slučaju.

Kako bi osigurali dovoljan cash flow čak i ljeti, osmislile smo poseban program koji odgovara na specifične potrebe ove sezonalnosti i postojećih klijenata i prodajni sustav za prodaju istog.

Grupu je rasprodala (i premašila svoj cilj), ovog ljeta radi ono u čemu najviše uživa, a ostatak vremena planduje. Sjajno, zar ne? 🙂

Stvaraj svoje prilike umjesto da ih čekaš.

Aktivno traži nove mogućnosti za prodaju jer neke od njih se skrivaju upravo u preprekama koje se trenutno nalaze pred tobom.

 

3. Educiraj se o prodajnim tehnikama i strategijama

Ako želiš imati uspješniju prodaju, prvo ti moraš postati bolji prodavač.

Kad nemaš zaposlenu osobu koja će za tvoj biznis raditi prodaju, moraš prihvatiti da ćeš se prodajom trebati baviti ti.

Mnogi vlasnici biznisa bježe od prodaje, a razlozi za to su različiti: neugodno im se izložiti se, zaziru od neugodnih situacija koje bi se im u prodajnom procesu mogle desiti, ne znaju od kud krenuti, strahuju od neuspjeha…

Zbog toga se u svom biznisu izabiru baviti aktivnostima koje su im lakše i u zoni komfora.

Ali to ti neće dati rezultate!

Upravo ostanak u “sigurnoj zoni” dovest će te u najnesigurniju zonu, odnosno – u nedostatak prodaje, nezadovoljstvo, a često i propadanje biznisa.

Prodaja je vještina kao i svaka druga i koju svatko može naučiti, pa i ti.

Ima puno načina za razvoj prodajne strategije koju ćeš moći raditi s ugodom i koja će ti privlačiti idealne klijente bez da ikoga trebaš ganjati ili vući za rukav.

U mojim programima je do sad na stotine poduzetnica naučilo uspješno se promovirati i prodavati iako su prije “mrzile prodaju”, “nisu znale od kud krenuti” ili pak su se smatrale “antitalentima”.

Promocija i prodaja ti se na prvu može činiti teška,  ali itekako može postati i tvoja vještina u kojoj si jako dobri i u kojoj uživaš jer te spaja s idealnim klijentima, a donosi ti vrijeme, profit i zadovoljstvo.

Radi toga si pokrenula svoj biznis, zar ne?

4. Izradi svoj efikasan prodajni sustav i prati njegove rezultate

Možda si očekivala da će se prodavati “samo od sebe”.

Možda se trudiš i radiš, ali imaš osjećaj da “vičeš, ali da te nitko ne čuje.”

Pitat ću te samo jednu stvar – gdje ti je prodajni lijevak?

Prodavati bez prodajnog lijevka apsolutno nema smisla.

Ulažeš trud, a nemaš rezultata. Kao da skupljaš kišnicu u probušenu bačvu.

 

Uspješna prodaja nije aktivnost koja će se desiti samim tim što ti imaš biznis, proizvod ili uslugu.

Uspješna prodaja je rezultat dobrog prodajnog sustava koji moraš unaprijed osmisliti i postaviti tako da ti privlači klijente cijele godine i donosi profit sustavno, a ne slučajno.

To znači da ćeš trebati kreirati prodajni lijevak, provoditi i monitorirati prodajne aktivnosti, analizirati rezultate i unaprjeđivati svoje prodajne tehnike.

Bez jasnog plana o tome kako privući potencijalne kupce, kako ih pretvoriti u stalne klijente i kako ih zadržati, vrlo ćeš teško ostvariti kontinuiran rast prodaje (čitaj: nikako).

 

5. Budi strpljiva i uporna jer za uspješnu prodaju je potrebno vrijeme i trud, no zatraži pomoć kad vidiš da željenih rezultata nema.

Nemoj odustati ako kupci odmah ne reagiraju no nemoj ni čekati mjesecima ili godinama da se “stvari pokrenu” ako vidiš da ti postojeće aktivnosti ne donose željene rezultate.

Posebice ako nikad do sad nisi učila prodaju – to nije vještina koja će se u tebi magično stvoriti sama od sebe kao što se nećeš sutra probuditi i početi sama od sebe govoriti japanski.

 

Razumijem da može biti teško priznati sebi i drugima da nam poslovanje ne ide dobro kao što smo se nadali, no vjeruj mi – sve što misliš da se dešava “samo tebi”, dešava se u različitim fazama i ostalim poduzetnicima. Sve moje klijentice misle da se to dešava “samo njima” dok ne shvate da sve u mentorskoj grupi imaju posve iste probleme i izazove.

 

Dozvoli si da napreduješ. Nemoj da te nesigurnost ili sram spriječi u tome da potražiš pomoć koja ti može olakšati život i poslovanje, kao i uštedjeti puno vremena, živaca i novaca.

Iz mog iskustva rada s poduzetnicima, promjene se ne dešavaju preko noći, ali se dešavaju puno brže nego što možda misliš, ponekad i u roku od samo nekoliko tjedana.

Iako ni meni nekad prodaja nije bila najomiljenija aktivnost na svijetu niti sam “rođeni prodavač”, prodaju sam učila, testirala i vježbala kako bih sebi mogla stvoriti uspješan biznis, ali i kako bih svojim klijenticama danas mogla dati upute što stvarno dugoročno funkcionira. (Tu u Hrvatskoj, a ne u američkim pričama 18-godišnjih kvazimultimiljardera).

 

Kad imaš znanje uspješne prodaje, uvijek možeš stvoriti prodajnu strategiju koja će za tebe raditi cijele godine i stvarati prodaju koja je sustavna, a ne slučajna.

Također, moći ćeš u svakom trenutku skalirati svoj biznis i radeći pametnije, a ne više – stvoriti klijentima veću vrijednost, a sebi – više profita, vremena i zadovoljstva.

Naravno da to možeš i ti.

Poduzetnica si – poduzimaj 🙂

 

Želiš poslovati i prodavati s lakoćom, bilo da si tek krenula ili želiš level-up?

Moje ime je Marina Kolar.  

Kroz edukacije, savjetovanja i mentorstvo pomažem poduzetnicima izgraditi uspješan, smislen i profitabilan biznis. 

Učim te kako izgraditi čvrste temelje poslovanja, zavoljeti prodaju, pozicionirati se idealnim klijentima i s lakoćom im prodavati svoje top usluge/proizvode po adekvatnoj cijeni.

Kako ti mogu pomoći?

Mentorski program: Uspješna prodaja za male poduzetnice – www.uspjesnaprodaja.com

Odmah dostupne online edukacije za poduzetnički start i level-up: www.konekta.hr/online-programi

Stvorimo biznis koji služi tebi, a ne ti njemu 🙂

O autorici

Business, branding & success expert. Kroz edukacije, savjetovanja i Akademiju "Izgradi uspješan biznis" pomažem ti izgraditi uspješan biznis i brend u kojem imaš dovoljno vremena, profita i zadovoljstva. Biznis koji služi tebi, a ne ti njemu. E-mail za suradnje: marina@konekta.hr